hirdetés
hirdetés
hirdetés

16 éve az IKEA összetörte a szívünket egy lámpa reklámjával. Most elkészült a folytatás

Az újrahasznosítás jó dolog! - üzeni az IKEA egy 16 évvel ezelőtti lámpareklám folytatásában.

hirdetés

2002-ben az IKEA remek reklámott készített arról, hogy egy ember lecseréli a régi olvasólámpáját, amelyet egy zacskó szeméttel együtt kidobott az utcára (csúnya, rossz szokás!) a szakadó esőben. A szívszorító zenei aláfestés csak erősített a nézői élményen, hogy bizony sokunk empatizál az utcára került, bőrig ázó lámpával. A szpot csúcspontja ugyanakkor egy csavar: hirtelen bejön a képbe egysvéd színész, aki rossz akcentusú angollal a következőket mondja: „Többen is szomorkodtok a lámpa miatt. Ez azért van, mert őrültek vagytok. A lámpának nincsenek érzései. Ráadásul az új lámpa sokkal jobb!" 

A reklámot a Crispin Porter + Bogusky készítette és Spike Jonze rendezte, ami abban az évben a Clio Awards és a Cannes Lions film kategóriájának nagydíját is elhozta. 

Az IKEA 16 évvel később felvette a fonalat, és a kanadai piacra legyártotta a folytatást:

A zene az első néhány másodpercben ugyanaz, de gyorsan megváltozik, amikor egy kislány megtalálja az út szélén, hazaviszi, LED-izzót tesz bele, és onnantól kezdve elválaszthatatlanok lesznek. A végén ugyanaz a színész jelenik meg, aki az első szpotban is, és közli: „Sokan örültök most a lámpának. Ez nem őrültség. Az újrahasznosítás sokkal jobb!"

Tény, hogy a tárgyaknak nincsenek érzései. De az embereknek talán még van: ha egy kidobásra ítélt, nem használt tárgy valaki másnak az életét megkönnyíti, vagy éppen boldogabbá teszi, akkor a legtöbb, amit tehetünk, hogy elajándékozzuk, vagy felajánljuk egy olyan szervezetnek, aki továbbadhatja azt a rászorulóknak. Egyetértünk abban, hogy egy 21. századi lakás ne legyen tele kacatokkal, de a felesleges dolgaidtól ne az évi egyszeri lomtalanítás során válj meg. Ajándékozz még ma, hogy több helyed legyen holnap (és jobban érezd magad, mert segítettél)!

Forrás: Adweek

(forrás: Adweek.com)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Kamu és valós hírekkel jelentkezik a humorcsatorna a műsorok között és a Facebookon is.

Természetesen nem igazi dobostortát, hanem annak az árát kapják meg.

105 millió forintra lehet pályázni az NMHH-nál.

Indul a 2018-as Employer Branding Award, immár negyedik alkalommal, először a PR Toplistán.

Az influencer-ügynökség tartalomgyártásba fogott.

hirdetés

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

Konferencia a mentes termékek piacáról Időpont: október 3., 10.00 - 17.00

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Díjátadó: október 3., 18.00, Corner Rendezvényterem

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: október 9., 19.00

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak október 11-én.

Kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok versenye. Nevezési határidő: 10.12.

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 31.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés