hirdetés
hirdetés
hirdetés

15 ezer direktmarketinges a nevadai sivatagban

Annak ellenére, hogy anyagi okokra hivatkozva sokan visszamondták a részvételt, így is csaknem 15 ezer résztvevő jelent meg a világ legnagyobb direktmarketing rendezvényén, a Las Vegas-i DMA08-on. A konferencián kiosztott, a legjobb dm-kampányokért járó ECHO-díjért magyarok is versengtek.
hirdetés

Október 11. és 16. között, a pénzügyi válság kellős közepén az amerikai Direkt Marketing Szövetség (DMA) megtartotta szokásos éves konferenciáját, a DMA08-at. A rendezvénynek és az arra ellátogató csaknem 15 ezer résztvevőnek ezúttal Las Vegas adott helyet. Magyarországot Vámos-Hegyi Attila, a DMSZ alelnöke, a Magyar Telekom osztályvezetője képviselte.
 

John Greco
John Greco
Nem félnek a válságtól
A DMI (Direct Marketing International) szaklap szerint a pénzügyi bizonytalanság és az amerikai elnökválasztási hajsza hangulata beszivárgott a DM08-ra is, az előadók többsége mégsem látta kilátástalannak a helyzetet. „Aki ezekben az időkben sikereket akar, annak külön kell tudni választania azokat a dolgokat, amiket kontrollálni tud, és azokat, amiket nem. Amit kontrollálni tud, azokban használja ki az összes elérhető forrást a leghatékonyabb módon, hogy rugalmas maradhasson, és reagálni tudjon a kontrollálhatatlan erőkre” – idézi a lap John Grecot, a DMA elnökét, aki beszédében a válságos időkre adott tanácsot. Greco az idei konferencia mottójának az „R U connected?” (Összeköttetésben vagy? / Csatlakoztál?) kérdést szemelte ki, szerinte ugyanis a direktmarketing kulcsszava az „összeköttetés”, ami a vásárlókkal, szervezetekkel és közösségekkel való kapcsolattartás mellett, és elsősorban a direktmarketing csatornák összekapcsolását, azaz az integrált kampányok kialakítását jelenti.

Mint a beszámolóban olvasható, a nehéz gazdasági év ellenére Greco szerint a szakma büszke lehet az eredményeire: „Az USA GDP-jének már most 10 százaléka realizálódik a direktmarketingen keresztül. A DM 2008-ban több mint kétezer milliárd dollár értékű vásárlást indukált, ebből 500 milliárdot az internet- és e-mail marketing, több mint 700 milliárdot pedig a postai dm-küldemények” – mondta. Peter Johnson, a DMA alelnöke optimistán nyilatkozott a jövőről is: „Még az idei év utolsó negyedévével együtt is 3,7 százalékos a direktmarketingből származó eladások növekedési rátája 2008-ban. Jövőre pedig, amikor majd normalizálódik a helyzet, 4,5 százalékos növekedés is lehetséges majd” – becsülte meg az éves növekedési rátát, amely 2013-ig akár az 5,3 százalékot is elérheti.

 
SMS-kuponok, digitális nyuszi, hírlevél a blogokba
A mobilmarketingnek is fényes jövőt vázoltak fel a szakemberek. „A mobilinternet várható széleskörű elterjedése mellett különösen a mobilkuponok használatából számítanak kiemelkedő, 2011-re világszerte 4 milliárd dolláros bevétellel, de számolnak a közösségi hálózatok nagyarányú mobil használatával is” – számolt be a Kreatív Online-nak Vámos-Hegyi Attila. A szakember a mobilmarketing-workshopról többek között az 1979 óta címzett reklámküldeményekkel foglalkozó Money Mailer megoldását emelte ki.„ A cég kupontároló » pénztárcaként« teszi használhatóvá a mobiltelefont, kiiktatva a papír-alapú megoldásokat. A kedvezményeket biztosító kuponok SMS-ben érkeznek, és a szupermarketek pénztárainál a telefonról leolvashatók, anélkül, hogy a telefontulajdonosnak mobilkód-leolvasó szoftvert kellene letölteni. Ugyanakkor egyre több példát láthattam az Ázsiában évek óta virágzó, de Amerikában és Európában még csak most induló mobilkódok alkalmazására is” – mondta Vámos-Hegyi Attila.
 
Christie Hefner
Christie Hefner
A DMSZ alenöke kiemelte a konferencia egyik vitaindító előadását, amelyet Christie Hefner, a Playboy Enterprises elnök-vezérigazgatója tartott, bemutatva az 50-es években indult egyszerű magazin fokozatos „digitális nyuszivá” válását. „A Playboy már 1994-ben nyitott az internet felé, de tovább kereste és alkalmazta a számára legmegfelelőbb kommunikációs csatornákat.  A televízió, a műholdas rádió és a mobiltelefon ma már szerves részei a cég kommunikációjának. A Playboy Hefner szerint kezdettől nem csak magazint, hanem márkát épített, és ez tette lehetővé a Playboy multimédia irányú kiteljesedését. Hefner szerint a mobiltelefont szórakoztató eszközként használó fiatalok óriási lehetőséget jelentenek a Playboynak. Már ma digitális Playboy tartalmak, játékok, információ-szolgáltatások érhetők el mobilon világszerte, de szavazásokat is tartanak, és számos tervük van a mobilinternettel” – számolt be az előadásról Vámos-Hegyi.
 
Egyre több magyar nevező az ECHO-n
A konferencián hirdették ki a legjobb direktmarketing-kampányokat díjazó nemzetközi ECHO-pályázat eredményeit is. Az ezernél is több benyújtott pályázat között volt a DraftFCB és a Café Contact munkája is. A Café Contact shortlistre került, azonban ő is elvérzett a második fordulóban – mondta a Kreatív Online-nak Nádassy-Bátor Marianna, a zsűri magyar tagja. A Café Contact kreatívigazgatója arról is tájékoztatott, hogy tavaly csak egyetlen magyar nevezés érkezett, amit a Promo-Direkt adott be. A 12 kategóriában végül 86 díj plusz 6 különdíj talált gazdára, köztük egyetlen kelet-európai díjazottal. A Proximity Bucharest a szegény romániai gyermekek támogatására felszólító címzett postai küldemény-kampányt nevezte, ami a nonprofit kategóriában ezüstöt kapott.
 

A szövetség egyhatodát kirúgták
Miközben Peter Johnson, a DMA stratégiai, elemzői és tervezői alelnöke az október 16-án véget érő konferencián a válság ellenére még meglepő optimizmussal vázolta fel a direktmarketing-szakma jövőjét, négy nappal később már távozhatott is székéből. Ugyanígy járt Charles Prescott, a nemzetközi kapcsolatokért felelős alelnök is, valamint további 19 vezető szakember, kutató, elemző, konferencia-szervező, igazgató. A becslések szerint az október 20-i „nagy átszervezés” előtt 120 alkalmazottja volt az amerikai szövetségnek, tehát annak egyhatodától váltak meg. A DMA hivatalos közleménye szerint az elbocsátások oka a jelenlegi gazdasági helyzet.

 

 

(forrás: Kreatív Online, Direct, DMI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

Négyféle csokit olvasztott össze egy táblába az édességgyár, és ezzel nem csak azokra gondolnak, akik Gombóc Artúr nyomdokain járva, minden csokoládét imádnak.

Lassan teljes az idei filmfesztivál programja, és már összeállt a nemzetközi zsűri is.

Őry Eszter két barátjával hozta létre az ArtNeszt, a képzőművészeti ügynökséget.

Urbán Zsolt a HírTV vendége volt, ahol a CBA csak az apropót adta, valójában a fő témát a #loveislove kampány szolgáltatta.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés