hirdetés
hirdetés
hirdetés

15 ezer direktmarketinges a nevadai sivatagban

Annak ellenére, hogy anyagi okokra hivatkozva sokan visszamondták a részvételt, így is csaknem 15 ezer résztvevő jelent meg a világ legnagyobb direktmarketing rendezvényén, a Las Vegas-i DMA08-on. A konferencián kiosztott, a legjobb dm-kampányokért járó ECHO-díjért magyarok is versengtek.
hirdetés

Október 11. és 16. között, a pénzügyi válság kellős közepén az amerikai Direkt Marketing Szövetség (DMA) megtartotta szokásos éves konferenciáját, a DMA08-at. A rendezvénynek és az arra ellátogató csaknem 15 ezer résztvevőnek ezúttal Las Vegas adott helyet. Magyarországot Vámos-Hegyi Attila, a DMSZ alelnöke, a Magyar Telekom osztályvezetője képviselte.
 

John Greco
John Greco
Nem félnek a válságtól
A DMI (Direct Marketing International) szaklap szerint a pénzügyi bizonytalanság és az amerikai elnökválasztási hajsza hangulata beszivárgott a DM08-ra is, az előadók többsége mégsem látta kilátástalannak a helyzetet. „Aki ezekben az időkben sikereket akar, annak külön kell tudni választania azokat a dolgokat, amiket kontrollálni tud, és azokat, amiket nem. Amit kontrollálni tud, azokban használja ki az összes elérhető forrást a leghatékonyabb módon, hogy rugalmas maradhasson, és reagálni tudjon a kontrollálhatatlan erőkre” – idézi a lap John Grecot, a DMA elnökét, aki beszédében a válságos időkre adott tanácsot. Greco az idei konferencia mottójának az „R U connected?” (Összeköttetésben vagy? / Csatlakoztál?) kérdést szemelte ki, szerinte ugyanis a direktmarketing kulcsszava az „összeköttetés”, ami a vásárlókkal, szervezetekkel és közösségekkel való kapcsolattartás mellett, és elsősorban a direktmarketing csatornák összekapcsolását, azaz az integrált kampányok kialakítását jelenti.

Mint a beszámolóban olvasható, a nehéz gazdasági év ellenére Greco szerint a szakma büszke lehet az eredményeire: „Az USA GDP-jének már most 10 százaléka realizálódik a direktmarketingen keresztül. A DM 2008-ban több mint kétezer milliárd dollár értékű vásárlást indukált, ebből 500 milliárdot az internet- és e-mail marketing, több mint 700 milliárdot pedig a postai dm-küldemények” – mondta. Peter Johnson, a DMA alelnöke optimistán nyilatkozott a jövőről is: „Még az idei év utolsó negyedévével együtt is 3,7 százalékos a direktmarketingből származó eladások növekedési rátája 2008-ban. Jövőre pedig, amikor majd normalizálódik a helyzet, 4,5 százalékos növekedés is lehetséges majd” – becsülte meg az éves növekedési rátát, amely 2013-ig akár az 5,3 százalékot is elérheti.

 
SMS-kuponok, digitális nyuszi, hírlevél a blogokba
A mobilmarketingnek is fényes jövőt vázoltak fel a szakemberek. „A mobilinternet várható széleskörű elterjedése mellett különösen a mobilkuponok használatából számítanak kiemelkedő, 2011-re világszerte 4 milliárd dolláros bevétellel, de számolnak a közösségi hálózatok nagyarányú mobil használatával is” – számolt be a Kreatív Online-nak Vámos-Hegyi Attila. A szakember a mobilmarketing-workshopról többek között az 1979 óta címzett reklámküldeményekkel foglalkozó Money Mailer megoldását emelte ki.„ A cég kupontároló » pénztárcaként« teszi használhatóvá a mobiltelefont, kiiktatva a papír-alapú megoldásokat. A kedvezményeket biztosító kuponok SMS-ben érkeznek, és a szupermarketek pénztárainál a telefonról leolvashatók, anélkül, hogy a telefontulajdonosnak mobilkód-leolvasó szoftvert kellene letölteni. Ugyanakkor egyre több példát láthattam az Ázsiában évek óta virágzó, de Amerikában és Európában még csak most induló mobilkódok alkalmazására is” – mondta Vámos-Hegyi Attila.
 
Christie Hefner
Christie Hefner
A DMSZ alenöke kiemelte a konferencia egyik vitaindító előadását, amelyet Christie Hefner, a Playboy Enterprises elnök-vezérigazgatója tartott, bemutatva az 50-es években indult egyszerű magazin fokozatos „digitális nyuszivá” válását. „A Playboy már 1994-ben nyitott az internet felé, de tovább kereste és alkalmazta a számára legmegfelelőbb kommunikációs csatornákat.  A televízió, a műholdas rádió és a mobiltelefon ma már szerves részei a cég kommunikációjának. A Playboy Hefner szerint kezdettől nem csak magazint, hanem márkát épített, és ez tette lehetővé a Playboy multimédia irányú kiteljesedését. Hefner szerint a mobiltelefont szórakoztató eszközként használó fiatalok óriási lehetőséget jelentenek a Playboynak. Már ma digitális Playboy tartalmak, játékok, információ-szolgáltatások érhetők el mobilon világszerte, de szavazásokat is tartanak, és számos tervük van a mobilinternettel” – számolt be az előadásról Vámos-Hegyi.
 
Egyre több magyar nevező az ECHO-n
A konferencián hirdették ki a legjobb direktmarketing-kampányokat díjazó nemzetközi ECHO-pályázat eredményeit is. Az ezernél is több benyújtott pályázat között volt a DraftFCB és a Café Contact munkája is. A Café Contact shortlistre került, azonban ő is elvérzett a második fordulóban – mondta a Kreatív Online-nak Nádassy-Bátor Marianna, a zsűri magyar tagja. A Café Contact kreatívigazgatója arról is tájékoztatott, hogy tavaly csak egyetlen magyar nevezés érkezett, amit a Promo-Direkt adott be. A 12 kategóriában végül 86 díj plusz 6 különdíj talált gazdára, köztük egyetlen kelet-európai díjazottal. A Proximity Bucharest a szegény romániai gyermekek támogatására felszólító címzett postai küldemény-kampányt nevezte, ami a nonprofit kategóriában ezüstöt kapott.
 

A szövetség egyhatodát kirúgták
Miközben Peter Johnson, a DMA stratégiai, elemzői és tervezői alelnöke az október 16-án véget érő konferencián a válság ellenére még meglepő optimizmussal vázolta fel a direktmarketing-szakma jövőjét, négy nappal később már távozhatott is székéből. Ugyanígy járt Charles Prescott, a nemzetközi kapcsolatokért felelős alelnök is, valamint további 19 vezető szakember, kutató, elemző, konferencia-szervező, igazgató. A becslések szerint az október 20-i „nagy átszervezés” előtt 120 alkalmazottja volt az amerikai szövetségnek, tehát annak egyhatodától váltak meg. A DMA hivatalos közleménye szerint az elbocsátások oka a jelenlegi gazdasági helyzet.

 

 

(forrás: Kreatív Online, Direct, DMI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A cég áprilisban hozza ki a Pepsi Cafét, kétszer annyi koffeinnel.

Mikor kell igazán beindítani a hájpot? Saját közösségi csatornákra érdemes koncentrálni, vagy jobb, ha más oldalakon indul be beszélgetés a filmről?

Az emberi sokszínűség áll a karácsonyi reklám középpontjában.

Az ügynökség a klasszikus kékben is meglátta a potenciált.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés