hirdetés
hirdetés
hirdetés

13 milliárddal lépte túl kommunikációs keretét a kormány

A Magyar Nemzet és a G7 is a kormány közel 40 milliárdos idei propagandaköltségeiről ír. A TV2 megint nyert, mégis veszített a korábbi évekhez képest. A JCDecaux és Balásy taroltak.

hirdetés

Egy kiskaput kihasználva már nyáron 13 milliárddal túllépte a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) az eredetileg 25 milliárdosra tervezett idei kommunikációs keretet – írja csütörtöki számában a Magyar Nemzet.

A lap számításai szerint már 38,8 milliárd forint értékben kötött különféle kommunikációs szerződéseket a hivatal. A közbeszerzési adatbázisba feltöltött szerződések alapján az újság úgy számol, hogy a területre szánt költségek még ebben az évben átléphetik az 50 milliárd forintot is.

Az összesítés szerint a médiaügynökségként viselkedő vállalkozások közül az idén Balásy Gyula cégei, a Lounge Design és a New Land Media Kft. kaptak a legtöbbet a kommunikációs keretből: csak az ő érdekeltségei 24 milliárd forint elköltésének a lehetőségét nyerték el a tervezett 25 milliárdból. Ők főleg a Miniszterelnöki Kabinetiroda, illetve a Magyar Turisztikai Ügynökség kommunikációját és médiamegjelenését viszik.

A második helyen Kuna Tibor érdekeltségei, a Young & Partners és a Trinity International vannak, idén eddig 11,2 milliárd forintnyi médiaügynökségi megbízással. Két legnagyobb megrendelőjük a Magyar Villamos Művek (MVM) és a budapesti vizes világbajnokságot lebonyolító cég volt, de emellett még más, állami kézben lévő cégeknek is bedolgoztak.

A harmadik helyen Csetényi Csaba cégei vannak. A Network 360 és az Affiliate Network 3,2 milliárdnyi állami forint elhelyezésére kapott megbízást. Ez a korábbi évekhez képest visszaesésnek számít: 2014 óta 25,5 milliárdnyi központi megbízást nyertek. Korábban kulcsszerepet játszottak az állami reklámpénzek segítségével épített fideszes médiabirodalom finanszírozásában: az állam első számú ügynökségének számítottak.

A Tv2 és JCDecaux a csúcson

Mindeközbena G7 is megjelentetett egy cikket, amelyben arról ír, hogy az egy évvel korábbinál másfélszer annyit költött az állam idén hirdetésre: júniusig listaáron 36,4 milliárd forintot. Mindezt a Kantar Média adataiból tudta meg a lap.

A minisztériumok, állami intézmények, önkormányzatok és állami cégek által hirdetésre költött összeg fele mindössze tíz médiumnál landolt – egy jól lehatárolható, kormányközeli tulajdonosi körnél, mint írják.

A TV2 csoporthoz eszerint az összesítés szerint listaáron 7,9 milliárdnyi állami hirdetés érkezett az év első felében. Bár ide érkezett a legtöbb pénz, ez mégis kevesebb a tavaly ugyanitt elköltött összegnél. A G7 meg is jegyzi azt, hogy ez nagy veszteség lehet a TV2-nek, amely még állami segítséggel is veszteséges volt 2016-ban.

A tévécsoporthoz hasonlóan szintén Andy Vajna tulajdonában álló Rádió 1 először szerepel a költések top 10-es listáján, hasonlóan a Riposthoz. Az előbbinél 923 milliót költött az állam, utóbbinál 650 milliót.

A Habony Árpád tulajdonában álló, ingyenes Lokál Extra az egyedüli másik nyomatott lap, amelyik felkerült a listára. Az állami tévécsatornák (M1 és Duna TV), valamint az Origo-Adnetwork összesen több mint 4 milliárdot kaptak, több mint kétszer annyit, mint tavaly ilyenkor.

A JCDecaux plakátcég nagyrészt a kék nemzeti konzultációs plakátok és a Soros-ellenes kampány révén jutott több mint 4 milliárdhoz, ami a tavalyi kb. 1,8 milliárdhoz képest is látványos növekedés. A G7 hozzáteszi, hogy ez a társaság az Orbán-Simicska szakítás óta az egyetlen lehetőség a kormányzat számára köztéri kampányokat folytatni, hiszen a többi plakátcég Simicskáé.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Super Bowl alatt fogják vetíteni a szpotot.

Január 21-től várják a startupok nevezését.

A Kreatívon debütál Az én tanárom című kampány werkfilmje.

A Russian Kino 1948-tól egészen napjainkig készült filmeket sorakoztat fel.

Az olimpia és az elnökválasztási kampány jelentősen meg fogja dobni a büdzséket, de a printpiac megint a bot rosszabbik végén lesz.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés