hirdetés
hirdetés
hirdetés

13 milliárddal lépte túl kommunikációs keretét a kormány

A Magyar Nemzet és a G7 is a kormány közel 40 milliárdos idei propagandaköltségeiről ír. A TV2 megint nyert, mégis veszített a korábbi évekhez képest. A JCDecaux és Balásy taroltak.

hirdetés

Egy kiskaput kihasználva már nyáron 13 milliárddal túllépte a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) az eredetileg 25 milliárdosra tervezett idei kommunikációs keretet – írja csütörtöki számában a Magyar Nemzet.

A lap számításai szerint már 38,8 milliárd forint értékben kötött különféle kommunikációs szerződéseket a hivatal. A közbeszerzési adatbázisba feltöltött szerződések alapján az újság úgy számol, hogy a területre szánt költségek még ebben az évben átléphetik az 50 milliárd forintot is.

Az összesítés szerint a médiaügynökségként viselkedő vállalkozások közül az idén Balásy Gyula cégei, a Lounge Design és a New Land Media Kft. kaptak a legtöbbet a kommunikációs keretből: csak az ő érdekeltségei 24 milliárd forint elköltésének a lehetőségét nyerték el a tervezett 25 milliárdból. Ők főleg a Miniszterelnöki Kabinetiroda, illetve a Magyar Turisztikai Ügynökség kommunikációját és médiamegjelenését viszik.

A második helyen Kuna Tibor érdekeltségei, a Young & Partners és a Trinity International vannak, idén eddig 11,2 milliárd forintnyi médiaügynökségi megbízással. Két legnagyobb megrendelőjük a Magyar Villamos Művek (MVM) és a budapesti vizes világbajnokságot lebonyolító cég volt, de emellett még más, állami kézben lévő cégeknek is bedolgoztak.

A harmadik helyen Csetényi Csaba cégei vannak. A Network 360 és az Affiliate Network 3,2 milliárdnyi állami forint elhelyezésére kapott megbízást. Ez a korábbi évekhez képest visszaesésnek számít: 2014 óta 25,5 milliárdnyi központi megbízást nyertek. Korábban kulcsszerepet játszottak az állami reklámpénzek segítségével épített fideszes médiabirodalom finanszírozásában: az állam első számú ügynökségének számítottak.

A Tv2 és JCDecaux a csúcson

Mindeközbena G7 is megjelentetett egy cikket, amelyben arról ír, hogy az egy évvel korábbinál másfélszer annyit költött az állam idén hirdetésre: júniusig listaáron 36,4 milliárd forintot. Mindezt a Kantar Média adataiból tudta meg a lap.

A minisztériumok, állami intézmények, önkormányzatok és állami cégek által hirdetésre költött összeg fele mindössze tíz médiumnál landolt – egy jól lehatárolható, kormányközeli tulajdonosi körnél, mint írják.

A TV2 csoporthoz eszerint az összesítés szerint listaáron 7,9 milliárdnyi állami hirdetés érkezett az év első felében. Bár ide érkezett a legtöbb pénz, ez mégis kevesebb a tavaly ugyanitt elköltött összegnél. A G7 meg is jegyzi azt, hogy ez nagy veszteség lehet a TV2-nek, amely még állami segítséggel is veszteséges volt 2016-ban.

A tévécsoporthoz hasonlóan szintén Andy Vajna tulajdonában álló Rádió 1 először szerepel a költések top 10-es listáján, hasonlóan a Riposthoz. Az előbbinél 923 milliót költött az állam, utóbbinál 650 milliót.

A Habony Árpád tulajdonában álló, ingyenes Lokál Extra az egyedüli másik nyomatott lap, amelyik felkerült a listára. Az állami tévécsatornák (M1 és Duna TV), valamint az Origo-Adnetwork összesen több mint 4 milliárdot kaptak, több mint kétszer annyit, mint tavaly ilyenkor.

A JCDecaux plakátcég nagyrészt a kék nemzeti konzultációs plakátok és a Soros-ellenes kampány révén jutott több mint 4 milliárdhoz, ami a tavalyi kb. 1,8 milliárdhoz képest is látványos növekedés. A G7 hozzáteszi, hogy ez a társaság az Orbán-Simicska szakítás óta az egyetlen lehetőség a kormányzat számára köztéri kampányokat folytatni, hiszen a többi plakátcég Simicskáé.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Nemrég még úgy tűnt, hogy a koronavírus nagy győztese a Corona lehet, azután, hogy a kezdeti pofonból felálltak.

Április 1-től az ügynökség látja el az energetikai vállalat külső és belső kommunikációját.

A koronavírus-járvány a tinimagazint is elérte.

A fesztivál szervezői már nem keresgélnek új dátumot, az eseményt jövőre rendezik meg legközelebb.

Műalkotásokat kell újraalkotni a lakásban található tárgyakból vagy családtagokból.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!

hirdetés
hirdetés