hirdetés
hirdetés
hirdetés

128,5 milliárdért adott el 5G-frekvenciákat az NMHH

A Telekom, a Telenor és a Vodafone fizettek ennyit, 15 évre kaptak jogosultságot

hirdetés

128,49 milliárd forintért keltek el az 5G-re is használható frekvenciasáv-tartományok használatának jogai a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) csütörtöki árverésén. A hatóság azt írja, hogy a szigorú óvintézkedések mellett megtartott árverésen "intenzív verseny bontakozott ki", igaz, azon csak a három nagy magyarországi szolgáltató indult, a hálózatát építő, az Invitellel egyesülő Digit ugyanis még korábban kizárták az eljárásból.

Az NMHH szerint az eredmény "kiemelt jelentőségű a magyar gazdasági életben, hiszen ezzel versenyelőnyt szerezhet Magyarország azokhoz az országokhoz képest, ahol még nem sikerült értékesíteni az 5G-s szolgáltatásokra használható legfontosabb spektrumrészeket. Magyarország az árverés után az elsők közt tudja – többek között – az iparban, az egészségügyben, a mezőgazdaságban, a közlekedésben vagy akár a logisztikában kihasználni az 5G segítségével alkalmazható innovációkat."

Karas Monika, az NMHH elnöke szerint „az 5G-s frekvenciaértékesítés eredményeként kiépülő szolgáltatásoknak kulcsszerepe lesz a gazdasági fejlődésben, sőt, rövid távon már a koronavírussal kapcsolatos korlátozások idején is hatékonyan támogathatják az egészségügyi hálózatunk működését, a hazai távmunkát és a távoktatást. A járvány utáni időszakban pedig gyorsíthatják a magyar gazdaság felívelését.” Ennek érdekében az NMHH díjkedvezménnyel ösztönzi a szolgáltatókat arra, hogy olyan helyekre is telepítsék majd az 5G-t, amelyek nemcsak számukra, piaci szempontból, hanem társadalmilag is fontosak – ilyenek pl. a kórházak, egyetemek területe vagy a főbb közlekedési útvonalak.

A megszerzett frekvenciák használati jogosultságai egységesen 2035-ben járnak le. A 700 MHz-es frekvenciasáv csak azután lesz használható, ha erről a sávról a műsorszórás véglegesen elköltözik, azaz legkorábban 2020. szeptember 6-a után. A jogosultságok időtartama egyszer – változatlan feltételekkel, a frekvenciahasználati jogosultságért újabb egyszeri díj megfizetése nélkül – további öt évvel meghosszabbítható.

Az árverés négy tartományról szólt, ebből a 700 MHz-ért komoly licit indult be, a 2100-on és a 3600-on is vásároltak jogokat a szolgáltatók, míg a 2600 MHz-es tartományra nem érkezett ajánlat.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A hidegháború és az űrverseny a grafikusokból is kihozta a legvadabb álmokat.  

Összes lapjában és online felületein is közös tapsra buzdít a kiadó.

A Most Mobilszerviz nekik segítene. Az új brand bevezető kampányát a Human Telex fejlesztette. A kampánybejelentőt olvashatjátok.

Tanácsokat osztanak azoknak, akik most másokon segíthetnek. A kampánybejelentőt olvashatjátok.

Őrültségnek tűnik épp most országimázs-reklámra költeni, de a portugálok inkább aktualizálták az üzenetet.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!

hirdetés
hirdetés