hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vodafone - belevágott a mobilmarketingbe

Néhány nap múlva kezdetét veszi a Vodafone Mobilmarketing Programjának első kampánya, amelyben a Nivea sport témájú tartalmakkal népszerűsíti férfiaknak szóló termékeit. A Magyarországon úttörőnek számító programba már bekapcsolódott a Coca-Cola, az OTP és a Citroën is. A Kreatív Online úgy tudja, hogy a T-Mobile és a Pannon egyelőre nem rukkol elő hasonló megoldással.
hirdetés

"Napjainkban a mobiltelefon az egyik legszemélyesebb eszközünk, ezért kockázatos vállalkozás tájékoztatást, esetenként fogyasztásösztönzést szolgáló üzeneteket rendelni hozzá" - kezdte a Vodafone keddi sajtótájékoztatóját Nagy Bálint kommunikációs igazgató annak magyarázatával, miért nem vállalta fel hazánkban eddig egyetlen mobilszolgáltató sem a mobilon való reklámozást. Pedig az eszköz hatékony: a hirdetők tartózkodási hely, idő, telefontípus szerint a hagyományos csatornákhoz képest jóval inkább személyre szabott üzeneteket tudnak közvetíteni, nagyobb az interaktivitás és a pontos visszamérhetőség lehetősége is. "Az Egyesült Államokban, ahol már évek óta virágzik az üzletág, tavaly 1,4 milliárd dollárt költöttek mobilreklámra, és az összeg becslések szerint 2011-re ennek tízszeresére emelkedhet. Angliában a Renault Twingo mobilkampányával 20 százalékkal növelte a márkaismertségét, két százalékkal pedig a vásárlási szándékot" - ismertetett néhány pozitív példát a Vodafone üzletfejlesztési igazgatója, Bányai Tamás.

A kockázatot elsősorban az a szkepticizmus jelenti, amivel a mobilhasználók az SMS- és MMS-spamekhez viszonyulnak, ezért a Vodafone a direkt marketingeszközök helyett inkább a mobilhirdetésekre, azaz a tartalomhoz kapcsoló felületekre, mobilwebes reklámokra helyezi a hangsúlyt. A szolgáltatás bevezetését megelőző kutatások azt mutatják, hogy hazánkban 550-600 ezer ember használja mobilját legalább havonta egyszer internetezésre, - elsősorban 20-39 éves, nagyvárosi, közép- és felsőfokú végzettségű férfiak - de a 2,3 millió Vodafone-előfizetőnek 60 százaléka találkozott már reklámmal a mobilján (főleg SMS-ben, kisebb részben MMS-ben), és 70 százalékuknak nem lenne ellenére, hogy mobilreklámokat kapjanak, ha ez valamilyen előnyhöz, vagy kedvezményhez juttatja őket. Ez utóbbira kiváló példa Angliában a Tesco, ami a mobiltulajdonos közelében levő áruház legfrissebb akcióiról értesíti az ügyfelet, de Egyiptomban is rendkívül népszerűek a leárazásokról szóló SMS-ek. Magyarországon a helymeghatározásra épülő reklámhoz, ahogyan a célzott szöveges üzenetekhez is, azonban a mobilelőfizető engedélye kell, így egyelőre inkább az "értékes tartalmak" jelentik majd azt az előnyt, amelyet a mobilosok a reklámért cserébe élvezhetnek. A Nivea, ami a Nivea for men termékek népszerűsítésére kiválónak találta a 60 százalékban férfiak által használt mobilwebet, például olimpiai híreket szolgáltat és focijátékot ajánl fel a regisztrációért cserébe, a Coca-Cola pedig letölthető zeneszámokat.

A Vodafone - a saját célokra eddig is használt - négy csatornán keresztül népszerűsíti a Mobilmarketing Programba bekapcsolódott cégek - a Niveán és a Coca-Colán kívül az OTP és a Citroën - termékeit és márkáit. A célzott hirdetéseken túl a szolgáltató mobilra optimalizált Live portálján, a számítógépről elérhető weboldalán, illetve a nyomtatott magazinjában is megjelennek majd a reklámok, elsősorban azoknak, akik regisztráltak a Vodafone június 13-án indított ingyenes webSMS szolgáltatására, és ezzel hozzájárultak adataik marketingcélú felhasználásához. Azt, hogy ez hány főt jelent, Kiszely László, a cég mobilhirdetési vezetője ugyan nem árulta el, de azt megtudtuk, hogy két hét alatt a Live portálra ellátogatók 29 százaléka kattintott a hirdetésre. "A hirdetésen keresztül az ügyfelek már most egy kattintással felhívhatják az ügyfélszolgálatot, a jövőben pedig akár közvetlenül vásárolhatnak is" - mondta el Weisz Attila, a programot támogató Omnicom Media Group ügyfélkapcsolati igazgatója.

Nagy Bálint hangsúlyozta: a Vodafone büszke arra, hogy elsőként lépett be erre a nagy potenciállal rendelkező új piacra, de az egységes szabványok kialakítása céljából jó lenne, ha a többi hazai mobilszolgáltató is hamarosan megjelenne. Így a hirdetők egységes kampánnyal léphetnének fel mindhárom operációs rendszerben.

A Kreatív Online úgy tudja, hogy egyelőre sem a Pannonnál, sem a T-Mobile-nál nem indul el a mobilmarketing.

Majorosi Emese, a Pannon sajtó- és információs igazgatója kérdésünkre elmondta, hogy a társaság "több lehetséges megvalósítási módot is figyelembe véve vizsgálja a mobilmarketing szolgáltatások bevezetésének lehetőségét". A Pannon szem előtt tartja, hogy az ilyen típusú szolgáltatás úgy valósuljon meg, hogy az ne legyen zavaró az ügyfelek számára, illetve, hogy a magyar jogi szabályozásnak megfelelően valóban csak azok kaphassák meg a reklámokat, akik ehhez előzetes beleegyezésüket adták.

Hasonlóan vélekedik erről a T-Mobile is. Langsteiner Marianne marketingigazgató azt mondta, hogy a mobiltelefon már az intimszféra kategóriájába tartozik, tehát a hirdetőknek és az ügynökségeknek a korábbiaknál is pontosabban kell célozniuk annak érdekében, hogy az ügyfelekből ne váltsanak ki ellenkezést.

"A mobilreklám ugyanis bármely tényező figyelmen kívül hagyása esetén könnyen a visszájára is fordulhat" - véli Langsteiner Marianne, aki a T-Mobile álláspontjáról elmondta: a mobilmarketing eszköztára hosszabb távon fog kialakulni, és a mobiltelefon, a mobilmarketing fontos kiegészítő eszköz/csatorna lehet a hagyományos reklámeszközök mellett. A marketingigazgató azt is hozzátette, hogy a társaság a mobilreklám esetleges bevezetésénél az ügyfelei kényelmét és igényeit szem előtt tartva dönt.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Az oldal online divatáruházak kínálatát aggregálja.

Épp javában pörögne a fesztivál. Az arculat korábban elkészült, a kreatívok egy része még az utcát is megjárta, a teljes verzió azonban végül a fiókban maradt. 

Eleve szűkített tartalmat érnek el a gyerekek, amit a szülők tovább korlátozhatnak, ahogy az előtte töltött időt is.

Az ad_apt néven induló új részleg kifejezetten adaptációs, lokalizációs munkákra szakosodott.

Fonay Gergely felügyeli majd az Auchan Korzók brand márkafrissítését is.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés