hirdetés
hirdetés
hirdetés

Visszatér a Coca-Cola a Tescóba

Kibékült egymással a világ legértékesebb márkája, a Coca-Cola és a legnagyobb magyarországi áruházlánc, a Tesco. A két óriás két éve veszett össze, úgy tudni, azon, hogyan osszák meg a promóciós költségeket; azóta az áruházban alig lehetett Coca-Cola termékeket kapni.
hirdetés

Több mint két éves szünet után ismét kapható a Tesco áruházakban a Coca-Cola teljes termékpalettája – erősítette meg a Kreatív Online testvérlapjának, az Élelmiszer Online-nak nyilatkozva Hackl Mónika, a Tesco kommunikációs menedzsere és Mucska Péter, a Coca-Cola vállalati kapcsolatok vezetője.

Az üdítőcég termékei 2006 elejétől egyáltalán nem voltak elérhetőek a Tesco áruházakban, majd 2007 márciusától a kétliteres Coca-Cola, Coca-Cola Light és a Fanta narancs visszatért ugyan, de a termékpaletta összes többi eleme hiányzott.

Bár az érintettek nem beszéltek róla, a vita a hírek szerint az üzletekbe való bekerülés és a termékpromóciók költségeinek megosztásán robbant ki. Az éves beszállítási szerződésről folytatott 2006-os tárgyalások során a két óriáscég nem tudott megegyezni a termékek áráról, elhelyezéséről és promóciójáról, így az elfogadhatatlan ítélt feltételekre való tekintettel a Coca-Cola kivonta termékeit a Tesco áruházakból.

Az egykori híradások szerint a 2006-os beszállítási szerződés tárgyalásain a Tesco a Coca-Cola addigi kivételezett helyzetét igyekezett átalakítani. A cégnek nemcsak korábbi bevételeinek egy részéről kellett volna lemondania, de el kellett volna tűrnie azt is, hogy a Tesco üzleteiben a korábbinál nagyobb hangsúllyal más, olcsóbb kólát kínáló gyártók termékei is jelen lehessenek.

A helyzet egyik fél számára sem volt előnyös: Egyrészt a Tesco számára nyilván nem volt közömbös, hogy a Coca-Cola, az 56 milliárdos tőkeértékével a világ legértékesebb márkája eltűnt áruházaiból. Másrészt az üdítőital világcégnek sem lehet célja, hogy termékei hiányozzanak a legnagyobb magyarországi hipermarketlánc polcairól – kommentál az Élelmiszer Online.

A két cég közötti hosszú tárgyalások 2008 augusztus végére érkeztek abba a fázisba, hogy a Coca-Cola teljes termékválasztéka újból kapható a Tesco áruházakban. A hosszú távra szóló megegyezés alapja a kölcsönös előny – hangsúlyozta Hackl Mónika, a Tesco kommunikációs menedzsere az Élelmiszer Online-nak.
 

hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Emlékszem a 90-es évek végén az Auchen megnyitásakor is megtette a Coca Cola, mert akkor nyitási akcióként beszerzési áron akarta adni az Auchen. Ekkor egyszerűen
leállították a szállítást. Sajnos sokan voltunk ebben a helyzetben akkor, abban az időben teljesen tönkrevágta egy időre az árpolitikát az Auchen. De az ilyen akciókat
csak a Coca Cola engedheti meg magának. Egyébként, meg aki a Tesco-ban belistáztatja a termékeit, tudnia kell mi vár rá. Én nem javaslom senkinek a Tesco-t, csak ha
sajátmárkást akar.
#
Elérkezett a pillanat amikor a Nagy Arc Tesco forgalma megtorpant , már minden forint fontos a számára akkora forgalmi problémái vannak. Csak gratulálni tudok a Coca-Cola
kitartásához és következetességéhez hogy nem hagyta zsarolni magát az akkor még erőfölényével visszaélni akaró Tescoval szemben. Sajnos sok kis- és közepes cég nem
tudja felvállalni ezt a fajta magatartást mert túlzottan is kiszolgáltatottak a Tesconak. Remélem sok hasonlóan sikeres attrakció tanúi lehetünk a jövőben , amikor
rendesen arcul csapják az arrogáns és dilettáns Tesco vezetést és életképtelen értelmiségi betanítottmunkás beszerzésüket ill. értékesítésüket.
hirdetés
hirdetés

Kárpáti Márton, az Index egyik volt főszerkesztő-helyettese alapított új médiacéget.

Augusztus 17-től kapható Szeged első független hírportáljának, a Szegeder.hu-nak az első nem online kiadványa. 

A provokatív ökológiai találkozót Nógrád megyében tartják.

Pais Mónika került a budapesti multifunkcionális kompetencia központ élére – írja közleményében az alkoholos italokat gyártó és forgalmazó vállalat.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés