hirdetés
hirdetés
hirdetés

Visszatér a Coca-Cola a Tescóba

Kibékült egymással a világ legértékesebb márkája, a Coca-Cola és a legnagyobb magyarországi áruházlánc, a Tesco. A két óriás két éve veszett össze, úgy tudni, azon, hogyan osszák meg a promóciós költségeket; azóta az áruházban alig lehetett Coca-Cola termékeket kapni.
hirdetés

Több mint két éves szünet után ismét kapható a Tesco áruházakban a Coca-Cola teljes termékpalettája – erősítette meg a Kreatív Online testvérlapjának, az Élelmiszer Online-nak nyilatkozva Hackl Mónika, a Tesco kommunikációs menedzsere és Mucska Péter, a Coca-Cola vállalati kapcsolatok vezetője.

Az üdítőcég termékei 2006 elejétől egyáltalán nem voltak elérhetőek a Tesco áruházakban, majd 2007 márciusától a kétliteres Coca-Cola, Coca-Cola Light és a Fanta narancs visszatért ugyan, de a termékpaletta összes többi eleme hiányzott.

Bár az érintettek nem beszéltek róla, a vita a hírek szerint az üzletekbe való bekerülés és a termékpromóciók költségeinek megosztásán robbant ki. Az éves beszállítási szerződésről folytatott 2006-os tárgyalások során a két óriáscég nem tudott megegyezni a termékek áráról, elhelyezéséről és promóciójáról, így az elfogadhatatlan ítélt feltételekre való tekintettel a Coca-Cola kivonta termékeit a Tesco áruházakból.

Az egykori híradások szerint a 2006-os beszállítási szerződés tárgyalásain a Tesco a Coca-Cola addigi kivételezett helyzetét igyekezett átalakítani. A cégnek nemcsak korábbi bevételeinek egy részéről kellett volna lemondania, de el kellett volna tűrnie azt is, hogy a Tesco üzleteiben a korábbinál nagyobb hangsúllyal más, olcsóbb kólát kínáló gyártók termékei is jelen lehessenek.

A helyzet egyik fél számára sem volt előnyös: Egyrészt a Tesco számára nyilván nem volt közömbös, hogy a Coca-Cola, az 56 milliárdos tőkeértékével a világ legértékesebb márkája eltűnt áruházaiból. Másrészt az üdítőital világcégnek sem lehet célja, hogy termékei hiányozzanak a legnagyobb magyarországi hipermarketlánc polcairól – kommentál az Élelmiszer Online.

A két cég közötti hosszú tárgyalások 2008 augusztus végére érkeztek abba a fázisba, hogy a Coca-Cola teljes termékválasztéka újból kapható a Tesco áruházakban. A hosszú távra szóló megegyezés alapja a kölcsönös előny – hangsúlyozta Hackl Mónika, a Tesco kommunikációs menedzsere az Élelmiszer Online-nak.
 

hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Emlékszem a 90-es évek végén az Auchen megnyitásakor is megtette a Coca Cola, mert akkor nyitási akcióként beszerzési áron akarta adni az Auchen. Ekkor egyszerűen
leállították a szállítást. Sajnos sokan voltunk ebben a helyzetben akkor, abban az időben teljesen tönkrevágta egy időre az árpolitikát az Auchen. De az ilyen akciókat
csak a Coca Cola engedheti meg magának. Egyébként, meg aki a Tesco-ban belistáztatja a termékeit, tudnia kell mi vár rá. Én nem javaslom senkinek a Tesco-t, csak ha
sajátmárkást akar.
#
Elérkezett a pillanat amikor a Nagy Arc Tesco forgalma megtorpant , már minden forint fontos a számára akkora forgalmi problémái vannak. Csak gratulálni tudok a Coca-Cola
kitartásához és következetességéhez hogy nem hagyta zsarolni magát az akkor még erőfölényével visszaélni akaró Tescoval szemben. Sajnos sok kis- és közepes cég nem
tudja felvállalni ezt a fajta magatartást mert túlzottan is kiszolgáltatottak a Tesconak. Remélem sok hasonlóan sikeres attrakció tanúi lehetünk a jövőben , amikor
rendesen arcul csapják az arrogáns és dilettáns Tesco vezetést és életképtelen értelmiségi betanítottmunkás beszerzésüket ill. értékesítésüket.
hirdetés

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

A #KoccintsAszuval kampány idei célja, hogy ne csak édes, hanem sós fogások mellé is kerüljön aszú a poharakba.

 A Heineken Hungária emellett a jövő évi foci-Eb partnere is lesz.

Ezzel promózzák a márka új, ingatlan-üzletágát. Az Umbrella végezte a kampány gyártását.

A lap szerzője prostituáltakhoz hasonlítja a drageket.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Meghosszabbított nevezési határidő: 2019.12.06.

hirdetés
hirdetés