hirdetés
hirdetés
hirdetés

UPC - 35 milliós bírság a GVH-tól

Bírsággal zárult a Gazdasági és Versenyhivatal (GVH) májusban indított vizsgálata a UPC ellen. A hivatal azt gyanította, hogy a vállalkozás a tavalyi reklámjaiban hiányos tájékoztatást közölt a kábeltelevíziós és telefonszolgáltatása együttes igénybevételéről. A társaság jogorvoslatot kér.
hirdetés
A GVH azt kifogásolta, hogy a UPC tévé- és rádióreklámjaiban, illetve óriásplakátjain nem, vagy nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy hogyan vehetik együttesen igénybe az általa kínált kábeltelevíziós és telefonszolgáltatásokat. A reklámokból ugyanis nem derült ki egyértelműen, hogy a beígért kedvezmények csak hűségnyilatkozat aláírása fejében vehetők igénybe, valamint az sem, hogy a kedvezményes havi és belépési díjak igénybevételéhez melyik programcsomagra kell előfizetni. A GVH szerint a UPC azt sem közölte megfelelően, hogy a kedvezményes havidíjak csak egy ideig élnek, és azt sem, hogy ez az időszak pontosan mennyi ideig tart. A jogsértő reklámokból emellett az sem derült ki, hogy az új, vagy már a meglévő előfizetőre is vonatkoznak-e a kedvezmények.

A fogyasztók megtévesztése miatt a versenyhatóság a UPC-re 35 millió forintos bírságot szabott ki.

Szűcs László, a UPC kommunikációs igazgatója a Kreatív Online-nak elmondta, hogy a GVH közleményével ellentétben az ügy tárgyaláskor a versenyhivatal úgy tájékoztatott, hogy az észlelhetőség miatt bünteti meg a társaságot.

„Akkor nem azt mondták, hogy hiányosak a hirdetések, hanem azt, hogy a kedvezmények nem voltak eléggé észlelhetőek az apró betűs szövegezés miatt, és a szöveget rövid ideig lehetett látni a televízióban” - nyilatkozta Szűcs László. A UPC jogorvoslatot kér a bírság ügyében.

A GVH tájékoztatása szerint a büntetés összegének meghatározásakor súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a UPC-t a fogyasztók megtévesztése miatt korábban már elmarasztalta a versenyhivatal. Mint arról a Kreatív Online beszámolt, a GVH tavaly áprilisban tízmillió forintra bírságolta a társaságot.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Új betűtípust kapott az operációs rendszer, aminek a következő verziója már nem édességről kapja a nevét.

Egy cipősdobozba sűrítette az ikonikus pillanatokat a márka új reklámfilmje.

Célzott ajánlók segítik a könnyebb tájékozódást a megújult oldalon.

Az önirónián és mémeken szocializálódott Instagram generációt célozza a meki új kampánya.

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés