hirdetés
hirdetés
hirdetés

UPC - 35 milliós bírság a GVH-tól

Bírsággal zárult a Gazdasági és Versenyhivatal (GVH) májusban indított vizsgálata a UPC ellen. A hivatal azt gyanította, hogy a vállalkozás a tavalyi reklámjaiban hiányos tájékoztatást közölt a kábeltelevíziós és telefonszolgáltatása együttes igénybevételéről. A társaság jogorvoslatot kér.
hirdetés
A GVH azt kifogásolta, hogy a UPC tévé- és rádióreklámjaiban, illetve óriásplakátjain nem, vagy nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy hogyan vehetik együttesen igénybe az általa kínált kábeltelevíziós és telefonszolgáltatásokat. A reklámokból ugyanis nem derült ki egyértelműen, hogy a beígért kedvezmények csak hűségnyilatkozat aláírása fejében vehetők igénybe, valamint az sem, hogy a kedvezményes havi és belépési díjak igénybevételéhez melyik programcsomagra kell előfizetni. A GVH szerint a UPC azt sem közölte megfelelően, hogy a kedvezményes havidíjak csak egy ideig élnek, és azt sem, hogy ez az időszak pontosan mennyi ideig tart. A jogsértő reklámokból emellett az sem derült ki, hogy az új, vagy már a meglévő előfizetőre is vonatkoznak-e a kedvezmények.

A fogyasztók megtévesztése miatt a versenyhatóság a UPC-re 35 millió forintos bírságot szabott ki.

Szűcs László, a UPC kommunikációs igazgatója a Kreatív Online-nak elmondta, hogy a GVH közleményével ellentétben az ügy tárgyaláskor a versenyhivatal úgy tájékoztatott, hogy az észlelhetőség miatt bünteti meg a társaságot.

„Akkor nem azt mondták, hogy hiányosak a hirdetések, hanem azt, hogy a kedvezmények nem voltak eléggé észlelhetőek az apró betűs szövegezés miatt, és a szöveget rövid ideig lehetett látni a televízióban” - nyilatkozta Szűcs László. A UPC jogorvoslatot kér a bírság ügyében.

A GVH tájékoztatása szerint a büntetés összegének meghatározásakor súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a UPC-t a fogyasztók megtévesztése miatt korábban már elmarasztalta a versenyhivatal. Mint arról a Kreatív Online beszámolt, a GVH tavaly áprilisban tízmillió forintra bírságolta a társaságot.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A cég áprilisban hozza ki a Pepsi Cafét, kétszer annyi koffeinnel.

Mikor kell igazán beindítani a hájpot? Saját közösségi csatornákra érdemes koncentrálni, vagy jobb, ha más oldalakon indul be beszélgetés a filmről?

Az emberi sokszínűség áll a karácsonyi reklám középpontjában.

Az ügynökség a klasszikus kékben is meglátta a potenciált.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés