hirdetés
hirdetés
hirdetés

UPC - 35 milliós bírság a GVH-tól

Bírsággal zárult a Gazdasági és Versenyhivatal (GVH) májusban indított vizsgálata a UPC ellen. A hivatal azt gyanította, hogy a vállalkozás a tavalyi reklámjaiban hiányos tájékoztatást közölt a kábeltelevíziós és telefonszolgáltatása együttes igénybevételéről. A társaság jogorvoslatot kér.
hirdetés
A GVH azt kifogásolta, hogy a UPC tévé- és rádióreklámjaiban, illetve óriásplakátjain nem, vagy nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy hogyan vehetik együttesen igénybe az általa kínált kábeltelevíziós és telefonszolgáltatásokat. A reklámokból ugyanis nem derült ki egyértelműen, hogy a beígért kedvezmények csak hűségnyilatkozat aláírása fejében vehetők igénybe, valamint az sem, hogy a kedvezményes havi és belépési díjak igénybevételéhez melyik programcsomagra kell előfizetni. A GVH szerint a UPC azt sem közölte megfelelően, hogy a kedvezményes havidíjak csak egy ideig élnek, és azt sem, hogy ez az időszak pontosan mennyi ideig tart. A jogsértő reklámokból emellett az sem derült ki, hogy az új, vagy már a meglévő előfizetőre is vonatkoznak-e a kedvezmények.

A fogyasztók megtévesztése miatt a versenyhatóság a UPC-re 35 millió forintos bírságot szabott ki.

Szűcs László, a UPC kommunikációs igazgatója a Kreatív Online-nak elmondta, hogy a GVH közleményével ellentétben az ügy tárgyaláskor a versenyhivatal úgy tájékoztatott, hogy az észlelhetőség miatt bünteti meg a társaságot.

„Akkor nem azt mondták, hogy hiányosak a hirdetések, hanem azt, hogy a kedvezmények nem voltak eléggé észlelhetőek az apró betűs szövegezés miatt, és a szöveget rövid ideig lehetett látni a televízióban” - nyilatkozta Szűcs László. A UPC jogorvoslatot kér a bírság ügyében.

A GVH tájékoztatása szerint a büntetés összegének meghatározásakor súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a UPC-t a fogyasztók megtévesztése miatt korábban már elmarasztalta a versenyhivatal. Mint arról a Kreatív Online beszámolt, a GVH tavaly áprilisban tízmillió forintra bírságolta a társaságot.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Love, Death & Robots egyik epizódjában végzett digitális effektekért kapták az Annie-díjat.

A SorozatWiki információi szerint az RTL Magyarország, a TV2 és a Viasat is bedarál saját gyártású műsort.

Nagyívű, Sissitől egészen Mészáros Lőrincig eljutó összeállítás az osztrák és magyar nézőknek.

A Media1 biztosnak véli, hogy jövő csütörtöktől minden munkanap megjelenik az ingyenes újság.

Először osztják majd ki a „Live Communication” díjakat, amire 2019-es rendezvényekkel lehet pályázni.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés