hirdetés
hirdetés
hirdetés

Telekom és Invitel hirdetések a GVH előtt

A Magyar Telekom (MT) és az Invitel is megtévesztette a fogyasztókat egyik tavalyi reklámkampánya során – derül ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleményéből. A társaság a Telekomot ötmillióra büntette, az Invitelt azonban csak elmarasztalta.
hirdetés

A tavaly februári díjcsomag reklámkampánya miatt kapott ötmillió forintos büntetést az MT, ugyanis a hirdetésekben azt ígérte ügyfeleinek, hogy a Dupla Profit választása esetén a havidíj kétszerese lebeszélhető. Ugyanakkor a kedvezmény igénybevételéhez egyéb feltételeknek – például hűségnyilatkozat aláírása, vagy a lebeszélhetőség kritériumai – is teljesülni kellett, de ezek az információk a GVH szerint nem derült ki a tévészpotokban és az óriásplakátokon.

A hatóság vizsgálta egy másik távközlési cég, az Invitel reklámjait is, amely tavaly nyáron és ugyanezen év őszén az ADSL csomagjait népszerűsítette. A GVH szerint ezek a hirdetések is megtévesztőek voltak, mert nem megfelelően tájékoztattak arról, hogy a hirdetett áron csak hűségnyilatkozat aláírása után érhető el a szolgáltatás ráadásul a kedvezményes ár a hűségnyilatkozatban vállaltnál rövidebb ideig érvényes.

A GVH vizsgálat megállapította azt is, hogy a „Komfort ADSL 8 M” elnevezésű szélessávú Internet csomaggal az ígért 8 Mbit/s letöltési sebesség nem érhető el, a tényleges adatátviteli sebesség ennél 15-20 százalékkal alacsonyabb.

Bár az Invitel hirdetései alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére, a versenyhivatal – a feltárt jogsértés kiterjedtsége, az Invitel jogsértést elismerő nyilatkozata, együttműködése miatt – nem tartotta szükségesnek bírság kiszabását.

A GVH a közleményben arra hívja fel a figyelmet, hogy önmagában nem jogsértő, ha a reklám egyes elemeit nagyobb betűmérettel, figyelemfelhívó színnel vagy más megoldással kiemelten közlik. Az viszont már bajos, ha a többféle betűméret nyomán megbomlik a tájékoztatás egyensúlya és bizonytalanná válik az észlelhetőség és az olvashatóság. A GVH úgy véli, hogy a különböző reklámeszközöknél figyelni kell az adott kommunikációs eszközök „információ-áteresztő képességére”. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy ugyanaz a hirdetés a nyomtatott sajtóban nem lesz jogsértő, míg óriásplakáton igen.

Amikor a reklámozó eldönti, hogy a termék lényeges tulajdonságait egy kampányban kiemeli, akkor azt a GVH szerint úgy kell megtennie, hogy a fogyasztók az egymással összefüggő, egymástól elválaszthatatlan feltételeket egyidejűleg a reklámból megismerhessék.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Végre egy márka a humorosabb oldalát fogta meg a bezártságnak.

A hó eleji 40 ezerről március végére 30 ezerre csökkent a napi összes reklámszpot száma az NMHH jelentése szerint.

Baranyi Bálint senior account lesz az ügynökségnél

Az influencer marketinggel foglalkozó, már Európa több országában jelen lévő vállalkozás nemrég került az amerikai piackutató látószögébe.

Az Önszabályozó Reklám Testület történelminek nevezte a megállapodást.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés