hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sörök és fesztiválok

Hiába emelkedik a sör ára, egyre többet iszunk – főleg a meleg nyári hónapokban. Ezt, és a sörfogyasztással összekapcsolódó szórakozási formákat, azaz az egyre szaporodó nyári zenei fesztiválokat használják ki a különböző sörgyárak márkáik népszerűsítésére, célcsoportjuk tömeges elérésére. A Kreatív Online körülnézett a magyar és a külföldi fesztiválok sörös támogatói között is.
hirdetés
Tavaly június és idén május között a korábbi tendencia folytatásaként megint, ezúttal egy százalékkal növekedett a sör hazai kiskereskedelmi forgalma az egy évvel ezelőttihez képest – derül ki a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb adataiból. A sörivásban még az sem tart vissza minket, hogy a vizsgált időszak alatt mintegy hét százalékkal növekedett az átlagár. Az egy év alatt elfogyasztott közel négymillió hektoliter értéke meghaladja a 110 milliárd forintot, ami hat százalékkal magasabb a tavalyi eredménynél, ráadásul egyre népszerűbb az üvegesnél átlagosan tíz százalékkal drágább dobozos sör.

A sör tehát kell, kerül, amibe kerül, leginkább a nyári hőségben, amikor haverokkal bulizunk, és a hangulatot feldobja az alkohol, de ne legyen túl erős, inkább frissítő. Ezt, a sörhöz kapcsolódó „életérzést” már rég felfedezték a sörgyárak, és egyre intenzívebben bekapcsolódtak a nyári zenei fesztiválszponzorációba is. Ami a külföldi szcénát illeti, a kanadai Big Rock Brewery leginkább a hazájában rendezett folklór fesztiválokba szállt be (Folk on the Rocks, Edmonton Folk Fest, Winnipeg Folk Fest), az amerikai Budweiser vegyesen támogat country- (Merrit Mountain, Kanada), rock- (Moondance Jam, USA) és könnyűzenei (Diversafest, USA) fesztiválokat, de a holland Heineken is kiveszi a részét a tengeren túli programokból (montreali jazzfesztivál, progresszív és underground Fun Fun Fun Fest az Egyesült Államok-beli Austinban). A Heineken, ami az utóbbi években elsősorban az elektronikus zenei megmozdulások fő szponzoraként lépett fel, idén egyébként világszerte szélesítette a palettát: a jazz (Montreux Jazz Festival, Svájc) és a blues (Piazzablues, Svájc) mellett megjelenik a könnyűzene (Summer Breeze, Ausztria, svájci Lakeside Festival), sőt a rock (Venice Jammin’ Festival, Olaszország) műfaját képviselő rendezvényeken is.

A magyar fesztiválpiacon a Heineken Hungária két márkájával névadó szponzorként van jelen. „Sopron a Soproni sörmárka szülőföldje, így természetes számunkra, hogy a régióban zajló programokból kivesszük a részünket” – indokolta a Volt támogatását Kiss Éva kommunikációs menedzser. – „A több mint tízéves együttműködés ugyanakkor azt is bebizonyította, hogy a Voltra azok a 18-30 éves fiatalok járnak, akik a mainstream márkák fogyasztói, szeretnek játszani, és együtt élvezni a jó zenét a haverokkal. Ez teljesen egybeesik a Soproni célcsoportjával.” A prémium Heineken márka ezzel szemben egy igényesebb, magasabb színvonalat képvisel, a tavaly debütáló Balaton Sounddal így találtak egymásra. „A közönség olyan véleményvezérek közül kerül ki, akik szeretnek társaságba járni, nyitottak a világra, és kedvelik a mainstreamtől eltérő, elektronikusabb zenei hangzásokat is, valamint magasabb színvonalú vendéglátásra és szállásra vágynak. Ugyanezt a modern, innovatív irányt képviseli a Heineken márka is, ami a tavalyi sikereken felbuzdulva, idén nem csak egyik főszponzora, de névadója is a balatoni rendezvénynek. A két zenei fesztiválon kívül erős lesz a Heineken jelenléte a Kapolcsi Bűvészeti Napokon is, itt azonban nem szponzorációról, hanem business alapú együttműködésről van szó” – fogalmazott Kiss Éva.

Hasonlóképpen osztja két fő csoportra célközönségét és ezzel összefüggésben a fesztiválpiacot a Borsodi Sörgyár is. „A Borsodi rendezvényszponzorációs stratégiájának zenei irányvonala az olyan pop-rock zenekarok megtalálása, amelyek az átlag zenei fogyasztók körében is ismertek, és fontos, hogy felkaroljuk a feltörekvő zenekarokat is. A célunk a brand és a zenei produkciók összekapcsolása a célcsoport, azaz a fesztivállátogatók, főként főiskolások, egyetemisták fejében” – tájékoztatta a Kreatív Online-t Szirbek András marketingigazgató. Így a márka főszponzora a Deltafest rendezésében zajló Hegyalja Fesztiválnak és a BalaTone-nak, de jelen van a Campus Fesztiválon és a Szegedi Ifjúsági Napokon (SZIN) is. A Borsodi másik márkája, a Beck’s ezzel szemben az igényes, fiatal, városi partyközönséget célozza meg (Deck Attack partyk, Becksperience estek), akárcsak a német anyacég hazájában, ahol a Beck’s az indie, pop, rock és alternatív műfajok mellett szerepel (hannoveri BootBooHook Festival, püttlingeni Rocc del Schlacko).

A magyarországi fesztiválpiacból a Dreher szakítja ki a legnagyobb szeletet: az Arany Ászokkal tavaly óta a legnagyobb hazai fesztiválnak, a Szigetnek a főszponzora, a Kozel pedig idén először az EFOTT-tal kötött megállapodást. „A Kozel figyelme az idei évben kiemelten a felsőoktatásban tanulók felé irányul” – árulta el a Kreatív Online-nak Vass Kornélia kommunikációs igazgató. A márka idén már az EFOTT előtt két egyetemi rendezvényen, a Lágymányosi Eötvös Napokon (LEN) és a Miskolci Egyetemi Napokon (MEN) is megjelent, ahol nemcsak sörrel és eladáshelyi reklámanyagokkal, hanem játékos aktivitásokkal, a cseh falu, Velké Popovice díszletei közé helyezett cseh zenekarokkal, cseh nyelvű karaokéval vagy éppen cseh névgenerátorral igyekszik szórakoztatni a bulizó egyetemistákat és főiskolásokat.

A kelet-európai régió fesztiváldömpingjében egyébként egyre nagyobb szerepet vállal a Carlsberg Tuborg Green márkája, amely idén Oroszország, Ukrajna és Szerbia után újabb kelet-európai országokban, Horvátországban és Bulgáriában is megrendezi a Tuborg Green Festet. Az ihletet a Carlsberg hazájában, Dánia hét városában 1983 óta évente megrendezett, az izomsorvadásban szenvedőket támogató Grřn Koncert sorozat adta, fő mozgatórugója mégis inkább az a népszerűség, aminek a sörmárka Kelet-Európában, legfőképpen Oroszországban örvend. A Green Festen kívül a márka 2002 óta támogatja a dániai Roskilde Fesztivált, később a szerbiai Exit Fesztivál fő szponzorává vált. Angliában a Download Fesztivál, a 02 Wireless Fesztivál, a Hard Rock’s Hyde Park Calling, a Global Gathering és az Escape into the Park kizárólagos sör-beszállítója, miután tavaly májusban három évre szóló szerződést kötött a világ egyik legnagyobb zenei rendezvényszervezőjével, a Live Nationnel. A Reading and Leeds és a Glastonbury Fesztivál szervezőjével, a Festival Republic-kal idén áprilisban született ugyancsak három éves megállapodás. A Tuborg Green „A buli itt kezdődik”(The fun starts here) szlogenjére épülő kampány tavalyelőtt bronz Epica-díjat hozott a bulgáriai Noble Graphics Creative Studionak, amely nyolc részes print- és outdoor sorozattal különböző parti-típusokba helyezte a bulizó sörösüvegeket.

A magyar piacon tavaly márciusban vezették be a márkát, népszerűsítése eddig azonban szerény maradt: a kampány tavaly júliusban a Tuborg Green nemzetközi nyereményjátékával és az ehhez készült weboldallal kezdődött, ami idén megismétlődik: a sörösüvegek címkéin található kód beküldésével jegyet lehet nyerni a zágrábi koncertre. A Carlsberg hazai leányvállalata nemrég szerződést kötött a Pleon Live PR ügynökséggel, az ATL és a BTL feladatokkal a Greyt és annak integráltmarketing divízióját, a G2-t bízták meg. A televíziós reklámszpotot ebben a hónapban kezdték el sugározni a csatornák, a Green Festhez és a koncertjegy-nyereményjátékhoz kapcsolódó tévéreklám augusztus elsejétől lesz látható a képernyőkön. Várhatóan azonban nehéz dolga lesz Magyarországon a Tuborg Greennek, hiszen a hazai zenei fesztiválpiacot gyakorlatilag teljesen felosztották már maguk között a sörös támogatók.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés