hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pepsi, Red Bull - kólaháború

A Pepsi és a Red Bull kis fáziskéséssel két új prémium kólát vezet be a nemzetközi piacra: a Pepsi Rawban és a Red Bull Simply Colában az a közös, hogy a gyártók szerint természetes alapanyagokból készülnek. A kólapiacot felpezsdítő harc várhatóan Nagy Britanniában lesz a leghevesebb, Magyarországot egyelőre elkerüli a két kólainnováció.
hirdetés
Amíg hazánkban a globálisan már korábban bevezetett Coke Zero kampánya folyik addig nyugaton már új frontokon zajlik a kólaháború: egyszerre két italgyártó, a Pepsi és a Red Bull döntött úgy, hogy új termékfejlesztéssel, azaz természetes alapanyagokból gyártott prémium kólával áll elő.

A Pepsi Raw a vállalat szerint a 15 évvel ezelőtti Pepsi Max-bevezetés óta a legjelentősebb innováció a cég történetében: az italgyártó a globális marketingkampány eső állomásként hét angol nagyváros pubjaiban vezette be az új kólát márciusban.

A hagyományos kóláknál kissé kevésbé szénsavas és világosabb színű, 300 ml-es üvegben kapható ital a természetes alapanyagú termékek iránti növekvő fogyasztói igényeknek kíván megfelelni, ezért nem tartalmaz mesterséges tartósítószereket, színezéket, édesítőszert és ízfokozót.

Hasonlóan a Red Bull Simply Colájához, amellyel eddig az energiaitaláról ismert osztrák cég kíván betörni a kólapiacra. A Simply Cola természetes koffeint és kólakivonatot tartalmaz, az eredmény pedig egy, a szokásosnál kevésbé édesnek mondott kóla, amit először Ausztriában, Svájcban, Olaszországban, Nagy Britanniában, Írországban, Oroszországban és Las Vegasban vezetnek be.

A termékbevezetési forgatókönyvek szerint Nagy-Britannia az a terület, ahol a két prémium kóla közvetlenül megütközhet egymással, Magyarországot azonban egyelőre elkerüli a természeteskóla-háború.

A Kreatív Online a Pepsitől megtudta, hogy a cég az elkövetkező néhány hónapban nem tervezi a Raw magyarországi bevezetését, a Red Bull pedig egyelőre nem árulta el, hogy mikor lehet majd itthon is hozzájutni a Simply Cola-hoz.

Mint arról a Marketing beszámolt, a Pepsi másfélmillió fontnyi költségvetést különített el a Pepsi Raw brit bevezetését támogató integrált kampányra. Az Abbott Mead Vickers BBDO által készített kreatívok sajtóban és közterületen jelennek meg: a képeken New York-i látképpel szembeforduló, félmeztelen alakok láthatóak, melyek a Pepsi szándékai szerint kellőképpen „provokatívak” lesznek a szóbeszéd fenntartásához.

A Brandweek beszámolója szerint a Red Bull júniusban mutatja be az új kóláját Las Vegasban. A lap idézi John Sichert, a Beverage Digest szaklap szerkesztőjét, aki szerint a Red Bull számára hosszútávú kihívás lesz az amerikai – jelenleg hanyatló periódusában lévő – kólapiacra való betörés, és ebben fő előnyét az erős márka mellett a jó disztribúciós hálózata jelentheti.

Az energiaital-gyártó a Nielsen Monitor-Plus adatai szerint egyébként tavaly 82,5 millió dollárt költött az amerikai médiamegjelenésekre. A Red Bull kólájának amerikai és európai kampányáról egyelőre nem állnak rendelkezésre adatok, a kreatívok valószínűleg a terméket beharangozó anyagokon látható „Kóla a Red Bulltól. Erős és természetes” szlogennel fognak futni.
Tófalvy Tamás, kultúrakutató, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Az 1997-ben kiadott, és azóta számtalan folytatást, no meg nemzetközi sikert maga mögött tudó Fallout című videojátékból készít sorozatot az Amazon.

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés