hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pepsi, Red Bull - kólaháború

A Pepsi és a Red Bull kis fáziskéséssel két új prémium kólát vezet be a nemzetközi piacra: a Pepsi Rawban és a Red Bull Simply Colában az a közös, hogy a gyártók szerint természetes alapanyagokból készülnek. A kólapiacot felpezsdítő harc várhatóan Nagy Britanniában lesz a leghevesebb, Magyarországot egyelőre elkerüli a két kólainnováció.
hirdetés
Amíg hazánkban a globálisan már korábban bevezetett Coke Zero kampánya folyik addig nyugaton már új frontokon zajlik a kólaháború: egyszerre két italgyártó, a Pepsi és a Red Bull döntött úgy, hogy új termékfejlesztéssel, azaz természetes alapanyagokból gyártott prémium kólával áll elő.

A Pepsi Raw a vállalat szerint a 15 évvel ezelőtti Pepsi Max-bevezetés óta a legjelentősebb innováció a cég történetében: az italgyártó a globális marketingkampány eső állomásként hét angol nagyváros pubjaiban vezette be az új kólát márciusban.

A hagyományos kóláknál kissé kevésbé szénsavas és világosabb színű, 300 ml-es üvegben kapható ital a természetes alapanyagú termékek iránti növekvő fogyasztói igényeknek kíván megfelelni, ezért nem tartalmaz mesterséges tartósítószereket, színezéket, édesítőszert és ízfokozót.

Hasonlóan a Red Bull Simply Colájához, amellyel eddig az energiaitaláról ismert osztrák cég kíván betörni a kólapiacra. A Simply Cola természetes koffeint és kólakivonatot tartalmaz, az eredmény pedig egy, a szokásosnál kevésbé édesnek mondott kóla, amit először Ausztriában, Svájcban, Olaszországban, Nagy Britanniában, Írországban, Oroszországban és Las Vegasban vezetnek be.

A termékbevezetési forgatókönyvek szerint Nagy-Britannia az a terület, ahol a két prémium kóla közvetlenül megütközhet egymással, Magyarországot azonban egyelőre elkerüli a természeteskóla-háború.

A Kreatív Online a Pepsitől megtudta, hogy a cég az elkövetkező néhány hónapban nem tervezi a Raw magyarországi bevezetését, a Red Bull pedig egyelőre nem árulta el, hogy mikor lehet majd itthon is hozzájutni a Simply Cola-hoz.

Mint arról a Marketing beszámolt, a Pepsi másfélmillió fontnyi költségvetést különített el a Pepsi Raw brit bevezetését támogató integrált kampányra. Az Abbott Mead Vickers BBDO által készített kreatívok sajtóban és közterületen jelennek meg: a képeken New York-i látképpel szembeforduló, félmeztelen alakok láthatóak, melyek a Pepsi szándékai szerint kellőképpen „provokatívak” lesznek a szóbeszéd fenntartásához.

A Brandweek beszámolója szerint a Red Bull júniusban mutatja be az új kóláját Las Vegasban. A lap idézi John Sichert, a Beverage Digest szaklap szerkesztőjét, aki szerint a Red Bull számára hosszútávú kihívás lesz az amerikai – jelenleg hanyatló periódusában lévő – kólapiacra való betörés, és ebben fő előnyét az erős márka mellett a jó disztribúciós hálózata jelentheti.

Az energiaital-gyártó a Nielsen Monitor-Plus adatai szerint egyébként tavaly 82,5 millió dollárt költött az amerikai médiamegjelenésekre. A Red Bull kólájának amerikai és európai kampányáról egyelőre nem állnak rendelkezésre adatok, a kreatívok valószínűleg a terméket beharangozó anyagokon látható „Kóla a Red Bulltól. Erős és természetes” szlogennel fognak futni.
Tófalvy Tamás, kultúrakutató, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

Négyféle csokit olvasztott össze egy táblába az édességgyár, és ezzel nem csak azokra gondolnak, akik Gombóc Artúr nyomdokain járva, minden csokoládét imádnak.

Lassan teljes az idei filmfesztivál programja, és már összeállt a nemzetközi zsűri is.

Őry Eszter két barátjával hozta létre az ArtNeszt, a képzőművészeti ügynökséget.

Urbán Zsolt a HírTV vendége volt, ahol a CBA csak az apropót adta, valójában a fő témát a #loveislove kampány szolgáltatta.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés