hirdetés
hirdetés
hirdetés

Patonai Péter felvásárolta az IMG-t

Januártól Patonai Péter lett az Inter Media Group százszázalékos tulajdonosa – tudatta a Kreatív Online-nal az ügynökség. 

hirdetés

Tavaly novemberben az IMG ügyvezetői tisztségéről mondott le Somogyi Miklós, idén év elején pedig eladta a cégben lévő tulajdonrészét az eddigi többségi tulajdonosnak, Patonai Péternek – tudatta az ügynökség a Kreatív Online-nal. Telefonon kerestük Somogyi Miklóst, hogy az eladás okairól és további médiapiaci terveiről kérdezzük, de csak sms-ben írt választ, hogy jövő héten lesz elérhető. A cég ügyvezetője, Tóth Orsolya az eladás tényén kívül nem közölt többet.

Somogyi Miklós 2002-ben alapította az Inter Media Groupot, tulajdonosa Somogyi mellett 2010 júliusáig az amerikai Doverben bejelentett Berlink International Limited volt. Ezt az üzletrészt vásárolta meg ekkor Patonai Péter, aki az első Orbán-kormány idején az állami tulajdonú Magyar Fejlesztési Bank elnök-vezérigazgatója volt.

A Kreatív Magazin 2010 novemberi, Tóth Orsolyával készített címlapinterjújában az IMG-ről szóló résznél Somogyi azt nyilatkozta, hogy Patonai kapcsolatrendszere stabilabbá tette az IMG-t, továbbá célul tűzte ki, hogy az IMG a következő másfél évben forgalom alapján az első öt médiaügynökség közé kerüljön (Patonairól részletesebben itt olvashat).

Ez lényegében sikerült is. Ugyan 4,2 milliárdos forgalma alapján a 2010-es 15. helyeről 2011-re csupán a 8. helyre jött fel az ügynökség, ám az IMG 2011-es, 260 millió forintos nyereségével egy amúgy is csökkenő reklámpiacon már a harmadik volt a Mindshare és az MEC:global mögött az OMD-t is megelőzve.

Az IMG eredménynövekedése nagyrészt a közbeszerzéseken elnyert állami ügyfeleknek köszönhető. A kormányváltás óta az IMG legnagyobb ügyfelei között tudhatja a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséget, a Magyar Turizmus Zrt.-t (a kormányváltás előtt is ők nyerték a belföldi kampányok médiavásárlását), a Miniszterelnökség, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap, vagy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. Tóth Orsolya, a Marketing & Média februári számába adott interjúban azt nyilatkozta, hogy éves forgalmukat tekintve az állami és kereskedelmi területről érkező forgalmuk kiegyenlítődött.

Arról, hogy Somogyi Miklós többi érdekeltségében és tisztségében is készül-e visszavonulásra, egyelőre nincs információnk. Somogyi az aktuális cégadatok szerint továbbra is érdekelt a Mediacontact nevű közterületi cégben, illetve továbbra is betölti a Magyar Közterületi Média Szövetség (MKMSZ) elnöki tisztségét. 

Friss hír továbbá az IMG-ről, hogy az Adversium nevű rádiópiaci sales-housukat felvásárolta a Fonyó Károly tulajdonába tartozó, és a Metropol ingyenes napilap kiadóját is tulajdonló Megapolis Media.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Ez most nem a kart karba öltve sörözések időszaka – üzeni a Soproni új kreatívja.

A Nissan reklámjában most nem az autóeladáson van a hangsúly, hanem azon, hogy mindenki maradjon otthon.

Monika Grüttner kulturális miniszter szeretné, ha már jövő héttől élesedne a segélyprogram.

A Telekom, a Telenor és a Vodafone fizettek ennyit, 15 évre kaptak jogosultságot

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) képviselői közleményben írnak szakmájuk szerepéről a koronavírus idején.

hirdetés
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!