hirdetés
hirdetés
hirdetés

Napi bírságot szabott ki a GVH

Naponta kell bírságot fizetni két testsúlycsökkentő tablettákat, valamint potenciajavító készítményeket forgalmazó cégnek, mert egy korábbi versenyhatósági döntésnek nem tett eleget. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tavalyi 38 millió forintos bírság mellett helyreigazításokat írt elő, de ezek nem jelentek meg azóta sem.
hirdetés

Mint arról a Kreatív Online korábban beszámolt, a GVH tavaly októberben egy vizsgálat során megállapította, hogy a DBS Magyarország és a Direct Best Sellers s.r.o a testsúlycsökkentő tabletták, valamint a férfi potenciajavító készítmények hatásáról valótlan állítást közölt 2006 januárjától. A hatóság összesen 38 millió forintos bírságot szabott ki – az előbb cégre a tetemesebb részt, 31 milliót. A GVH azt is előírta, hogy a két vállalkozás tegyen közzé helyreigazításokat azokban a lapokban, ahol a megtévesztő reklámok megjelentek. Mindennek az írásos határozat kézhezvételétől számítva 30 napon belül kellett volna eleget tenni a www.fogyi.info honlapjukon, illetve ugyanazokban a lapokban, amelyekben jogsértő hirdetéseik megjelentek. Itt laponként - a megtévesztő hirdetésekkel azonos terjedelemben - egy alkalmat írt elő a GVH, a két cégnek pedig a határozatban megjelölt tartalmú tájékoztatást kellett közzétenniük, anélkül, hogy ahhoz megjegyzést, észrevételt fűztek volna.

Februárban a versenyhivatal utóvizsgálatot indított és kiderült, hogy ugyan a honlapon november 6-13. között elérhető volt egy helyreigazító nyilatkozat, ám ebben nem szerepelt a bírság összege és helytelenül említették a jogsértéssel érintett időszakot. A tájékoztatás közzététele után a honlap megszűnt, a DBS vállalatcsoport pedig kivonult termékeivel a magyar piacról.

A megbírságolt vállalatok a nyomtatott sajtóban egyáltalán nem jelentettek meg helyreigazítást, az ezekre szóló megrendelést csak az utóvizsgálat megindulását követően adták le a kiadóknál. A kiadók azonban visszautasították a megrendelést, mert a két cég előre jelezte, hogy nem tudnak fizetni.

A GVH azonban úgy véli, hogy a vállalkozásoknak nem lehetett fizetési nehézsége, mert a Fővárosi Bíróságnál a kiszabott bírságok felfüggesztésére indított perben nem csatoltak olyan iratokat, amelyek alapján megállapítható lett volna, hogy a 7 és a 31 millió forint befizetése súlyos hátrányt okozott volna számukra. A versenyhatóság az elmaradt helyreigazítások miatt újabb bírságot rótt a Direct Best Sellers-re és a DBS-re, amelyeknek az első harminc napban napi 20, azt követően a kötelezettség teljesítéséig napi 30 ezer forint végrehajtási bírságot kell fizetnie. A GVH akkor tekinti teljesítettnek a rendelkezését, ha a két társaság fénymásolattal vagy eredeti példánnyal igazolja, hogy valamennyi lapban megjelentette a helyreigazítást és ezt a tényt a kiadók megerősítik.

Ha kötelezettségének a két cég nem, vagy csak részlegesen tesz eleget, a GVH a határozat kézhezvételét követő minden hónap végén az addig ki nem fizetett végrehajtási bírságot lejártnak tekinti és azt az APEH közreműködésével behajtja.
 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Hiába trükköztek a terület átruházásával, Jeff Lowe-éknak költöznie kell, Baskiné lesz Joe Exotic egykori állatkertje. 

Figyelésre, szolidaritásra és változásra hív a  #TheShowMustBePaused kezdeményezés a június 2-i Blackout Tuesday részeként.

Az országba hivatalosan nem léphet be külföldi a koronavírus miatt.

A szlovén kreatívipari rendezvényt 2021 őszére tolják. 

Milyen volt Orbán első, amerikai útja? Egy holland újságíró emlékezett vissza több útitársával együtt a közösen töltött napokra.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés