hirdetés
hirdetés
hirdetés

Még mindig az Apple a legértékesebb márka

Technológiai és telkócégek dominálják a Millward Brown idei top 100-as márkarangsorát. A legnagyobb mértékben a Prada növelte az értékét.

hirdetés

Az Apple lett a világ legértékesebb márkája: a BrandZ Top 100 kutatás szerint 185 milliárd dollárt ér. A listán a második – tavalyhoz képest 5 százalékos növekedéssel – a Google 114 milliárd, a harmadik pedig az IBM 112 milliárd dollárral - juttatta el a Kreatív Online-hoz a Millward Brown a világsajtóval egyidőben. 

Az Apple legközelebbi versenytársa, a Samsung 2012 óta 51 százalékkal növelte márkaértékét – mialatt az Apple csupán 1 százalékos növekedést ért el. A Samsung – amely az elmúlt évben 1,6 milliárd dollárral többet költött kommunikációra – ezzel a globális lista 30. helyét foglalja el, 21 milliárd dolláros márkaértékkel.

A BrandZ Top 100 kutatást a WPP csoport megrendelésére készíti a Millward Brown piackutató cég, amely 2013-ban nyolcadik alkalommal publikálja az eredményeket. Ez az egyetlen olyan márkarangsor, amely a pénzügyi eredményeken kívül a fogyasztói véleményeket is figyelembe veszi. A top 100 márka összesített értéke 77 százalékkal nőtt 2006 óta, összesített értékük jelenleg 2,6 trillió dollár.

 
Rangsor 2013 Szektor Márka Márkaérték 2013 ($M) Márka Érték Változás Rangsor 2012
1 Technológia Apple 185,071 +1% 1
2 Technológia Google 113,669 +5% 3
3 Technológia IBM 112,536 -3% 2
4 Gyorsétterem McDonald's 90,256 -5% 4
5 Üdítőital Coca-Cola 78,415 +6% 6
6 Telekommunikáció AT&T 75,507 +10% 8
7 Technológia Microsoft 69,814 -9% 5
8 Dohányipar Marlboro 69,383 -6% 7
9 Hitelkártya Visa 56,060 +46% 15
10 Telekommunikáció China Mobile 55,368 +18% 10

A Millward Brown szerint egy márka akkor a legeredményesebb, ha három szempontból jól teljesít: releváns, más, mint a többi, illetve ismert a célcsoportja körében. A legnagyobb növekedést elért tíz márka ezen változók mentén szignifikánsan jobban teljesített. A Prada növelte legnagyobb mértékben, 63 százalékkal a márkaértékét (jelenlegi értéke 9,4 milliárd dollár, a luxusmárkák kategóriájában a 4., az összesített listán a 95.).

Kategóriánkénti összehasonlításban meglepő módon a söripar márkáinak összértéke nőtt legnagyobb mértékben 2012-höz képest. A legnagyobb tíz sörmárka együttesen 36 százalékkal nőtt, összesen 63 milliárd dollár az értékük. A növekedés elsősorban a Latin Amerikában és Kínában tapasztalható értékesítés felfutásnak köszönhető. A Heineken a harmadik legnagyobb márka, értéke 8 milliárd dollár, A brazil Brahma sörmárka értéke 61 százalékkal nőtt a múlt évhez képest, jelenleg 4 milliárd dollárt ér.

A 100 legértékesebb márka közül 29 márka tartozik a technológiai illetve a telekomszektorba, értékben a top 100 43 százalékát adják ezek a márkák, ami több mint 1 trillió dollárt jelent. Az ebben a szektorban szereplő márkák összértéke többé-kevésbé változatlan maradt. Ellentétben a Facebookkal, a Facebook kínai versenytársa, a Tencent - amelynek közel 800 millió aktív felhasználója van - 52 százalékkal nőtt, ezzel a tíz legnagyobb mértékben növekvő márka egyike lett.

A teljes lista és a kategóriánkénti bontás elérhető a Millward Brown oldalán.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés