hirdetés
hirdetés
hirdetés

Még mindig az Apple a legértékesebb márka

Technológiai és telkócégek dominálják a Millward Brown idei top 100-as márkarangsorát. A legnagyobb mértékben a Prada növelte az értékét.

hirdetés

Az Apple lett a világ legértékesebb márkája: a BrandZ Top 100 kutatás szerint 185 milliárd dollárt ér. A listán a második – tavalyhoz képest 5 százalékos növekedéssel – a Google 114 milliárd, a harmadik pedig az IBM 112 milliárd dollárral - juttatta el a Kreatív Online-hoz a Millward Brown a világsajtóval egyidőben. 

Az Apple legközelebbi versenytársa, a Samsung 2012 óta 51 százalékkal növelte márkaértékét – mialatt az Apple csupán 1 százalékos növekedést ért el. A Samsung – amely az elmúlt évben 1,6 milliárd dollárral többet költött kommunikációra – ezzel a globális lista 30. helyét foglalja el, 21 milliárd dolláros márkaértékkel.

A BrandZ Top 100 kutatást a WPP csoport megrendelésére készíti a Millward Brown piackutató cég, amely 2013-ban nyolcadik alkalommal publikálja az eredményeket. Ez az egyetlen olyan márkarangsor, amely a pénzügyi eredményeken kívül a fogyasztói véleményeket is figyelembe veszi. A top 100 márka összesített értéke 77 százalékkal nőtt 2006 óta, összesített értékük jelenleg 2,6 trillió dollár.

 
Rangsor 2013 Szektor Márka Márkaérték 2013 ($M) Márka Érték Változás Rangsor 2012
1 Technológia Apple 185,071 +1% 1
2 Technológia Google 113,669 +5% 3
3 Technológia IBM 112,536 -3% 2
4 Gyorsétterem McDonald's 90,256 -5% 4
5 Üdítőital Coca-Cola 78,415 +6% 6
6 Telekommunikáció AT&T 75,507 +10% 8
7 Technológia Microsoft 69,814 -9% 5
8 Dohányipar Marlboro 69,383 -6% 7
9 Hitelkártya Visa 56,060 +46% 15
10 Telekommunikáció China Mobile 55,368 +18% 10

A Millward Brown szerint egy márka akkor a legeredményesebb, ha három szempontból jól teljesít: releváns, más, mint a többi, illetve ismert a célcsoportja körében. A legnagyobb növekedést elért tíz márka ezen változók mentén szignifikánsan jobban teljesített. A Prada növelte legnagyobb mértékben, 63 százalékkal a márkaértékét (jelenlegi értéke 9,4 milliárd dollár, a luxusmárkák kategóriájában a 4., az összesített listán a 95.).

Kategóriánkénti összehasonlításban meglepő módon a söripar márkáinak összértéke nőtt legnagyobb mértékben 2012-höz képest. A legnagyobb tíz sörmárka együttesen 36 százalékkal nőtt, összesen 63 milliárd dollár az értékük. A növekedés elsősorban a Latin Amerikában és Kínában tapasztalható értékesítés felfutásnak köszönhető. A Heineken a harmadik legnagyobb márka, értéke 8 milliárd dollár, A brazil Brahma sörmárka értéke 61 százalékkal nőtt a múlt évhez képest, jelenleg 4 milliárd dollárt ér.

A 100 legértékesebb márka közül 29 márka tartozik a technológiai illetve a telekomszektorba, értékben a top 100 43 százalékát adják ezek a márkák, ami több mint 1 trillió dollárt jelent. Az ebben a szektorban szereplő márkák összértéke többé-kevésbé változatlan maradt. Ellentétben a Facebookkal, a Facebook kínai versenytársa, a Tencent - amelynek közel 800 millió aktív felhasználója van - 52 százalékkal nőtt, ezzel a tíz legnagyobb mértékben növekvő márka egyike lett.

A teljes lista és a kategóriánkénti bontás elérhető a Millward Brown oldalán.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A világhírű modell és hazai influencerek egyszerre küldik a fotóikat az sztratoszférába, hogy a Samsung űrszelfit csináljon nekik.

Ráadásul pont a sorozat 30. horrorkiadásában, a 666. epizódban.

Az UNICEF és az ACG plakátokkal hívja fel a figyelmet az alapjogokra, amelyek minden gyermeket megilletnek szerte a világon.

Így tiltakoznak az újságírói jogok korlátozása ellen.

Ez üzeni a Deutsche Telekom új kampánya, ami csak félig vicc.

hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

hirdetés
hirdetés