hirdetés
hirdetés
hirdetés

Lévy szerint Sorrell egy barom

Nyilatkozatháború robbanhat ki sir Martin Sorrell, a WPP csoport feje és Maurice Lévy, a Publicis vezére között, miután Sorrell azzal vádolta meg Lévyt, hogy részvényeket akar vásárolni az Interpublicban azért, hogy az ő mozgási lehetőségeit szűkítse. Lévy erre azt mondta, hogy „Martin nagyon gyakran mond baromságokat”. 

hirdetés

Egy régi háború robbanhat ki újra sir Martin Sorrell, a WPP csoport feje és Maurice Lévy, a Publicis vezére között, miután Sorrell azzal vádolta meg a Publicist, hogy részvényeket akar venni a például a McCann Ericksont és az Initiative-et is tulajdonló Interpublic Groupban (IPG) csak azért, hogy az ő pozícióját gyengítsék. Maurice Lévy annyit mondott a Campaignek, hogy „Martin gyakran mond baromságokat” – írja a lap.

Még pénteken írta meg a Financial Times Alphaville blogja, hogy piaci pletykák szerint a Publicis bizonyos bankok bevonásával 6 milliárd dolláros ajánlatot akar tenni az Interpublic csoportban való tulajdonrészért. Az nem világos, hogy teljes vagy részleges tulajdonvásárlásról lenne szó (az IPG éves forgalma ennél nagyobb), mindenesetre egy ilyen fúzió a WPP hegemóniáját alaposan megingathatná. A Publicis azonban postafordultával tagadta, hogy bármilyen ajánlatot is készülne tenni az IPG-ért, semmilyen tárgyalásokat nem folytattak, ahogy azt is leszögezték, hogy korábban sem voltak részvényesek az IPG-ben.

Sorrell erre a hivatalos nyilatkozatra így válaszolt: „Nagyon óvatosan kell kezelnünk a Publicis állítását, ugyanis a tetteiknél érdekesebb, hogy mit nem mondanak el. Én kételkednék az igazságtartalmában, mert a Publicis csak azt mondta el, hogy nem volt semmilyen kapcsolata az IPG-vel, de azt nem mondják el, hogy mikor nem. Tényleg azt állítják, hogy soha nem tárgyaltak az IPG-vel? Tudjuk, hogy ez nem igaz. Ez az egyik. A másik, hogy ha azt mondod, hogy nem bíztál meg egy bankot a tárgyalásokkal, az még nem jelent semmit” – mondta.

Erre válaszolta azt Lévy a Campaignek, hogy Sorrell baromságokat beszél, de ezt sem hagyta szó nélkül Sorrell. „Maurice tipikusan egyenes válasza kitér a lényeges kérdés elől. Tárgyalt a Rotchildokkal a befektetésről, vagy az IPG-vel, vagy nem?"

Az sajnos egyik cikkből sem derül ki, hogy azon túl, hogy Sorrelnek fájna egy ilyen holding létrejötte a WPP árnyékában, vajon miért is ne történhetne meg, vagyis van-e olyan szabályozási vagy etikai kérdés, ami miatt a Publicis ne tehetne ajánlatot az IPG-ért.

Sorrell és Lévy először 2003-ban ütközött össze, amikor a WPP a Publicis elől happolta el 266 millió fontért a Cordiant Communications ügynökségcsoportot (akkor ebbe tartozott a Saatchi & Saatchi és a ZenithOptimedia is). A Cordiantnak ráadásul 25 százalékos részesedése volt a Zenithben, amit a Publicis korábban 75 millió fontért a WPP-től vásárolt meg. Így az a helyzet állt elő, hogy a WPP a Cordianton keresztül lényegében 25 százalékos tulajdont szerzett vissza egy olyan cégben, amit korábban eladott a Publicisnek.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A provokatív ökológiai találkozót Nógrád megyében tartják.

Pais Mónika került a budapesti multifunkcionális kompetencia központ élére – írja közleményében az alkoholos italokat gyártó és forgalmazó vállalat.

Részleges fizetőkapuval is terveznek, ami mögé exkluzív anyagokat szánnak.

A Pesti Srácok kormánypárti szerkesztősége által is működtetett új tévé szabadon fogható csatornaként a legtöbb hazai szolgáltató kínálatában elérhető lesz.

Várható volt, hogy valaki megpróbálkozik ott is az európai formátummal.

hirdetés
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.