hirdetés
hirdetés
hirdetés

Lévy szerint Sorrell egy barom

Nyilatkozatháború robbanhat ki sir Martin Sorrell, a WPP csoport feje és Maurice Lévy, a Publicis vezére között, miután Sorrell azzal vádolta meg Lévyt, hogy részvényeket akar vásárolni az Interpublicban azért, hogy az ő mozgási lehetőségeit szűkítse. Lévy erre azt mondta, hogy „Martin nagyon gyakran mond baromságokat”. 

hirdetés

Egy régi háború robbanhat ki újra sir Martin Sorrell, a WPP csoport feje és Maurice Lévy, a Publicis vezére között, miután Sorrell azzal vádolta meg a Publicist, hogy részvényeket akar venni a például a McCann Ericksont és az Initiative-et is tulajdonló Interpublic Groupban (IPG) csak azért, hogy az ő pozícióját gyengítsék. Maurice Lévy annyit mondott a Campaignek, hogy „Martin gyakran mond baromságokat” – írja a lap.

Még pénteken írta meg a Financial Times Alphaville blogja, hogy piaci pletykák szerint a Publicis bizonyos bankok bevonásával 6 milliárd dolláros ajánlatot akar tenni az Interpublic csoportban való tulajdonrészért. Az nem világos, hogy teljes vagy részleges tulajdonvásárlásról lenne szó (az IPG éves forgalma ennél nagyobb), mindenesetre egy ilyen fúzió a WPP hegemóniáját alaposan megingathatná. A Publicis azonban postafordultával tagadta, hogy bármilyen ajánlatot is készülne tenni az IPG-ért, semmilyen tárgyalásokat nem folytattak, ahogy azt is leszögezték, hogy korábban sem voltak részvényesek az IPG-ben.

Sorrell erre a hivatalos nyilatkozatra így válaszolt: „Nagyon óvatosan kell kezelnünk a Publicis állítását, ugyanis a tetteiknél érdekesebb, hogy mit nem mondanak el. Én kételkednék az igazságtartalmában, mert a Publicis csak azt mondta el, hogy nem volt semmilyen kapcsolata az IPG-vel, de azt nem mondják el, hogy mikor nem. Tényleg azt állítják, hogy soha nem tárgyaltak az IPG-vel? Tudjuk, hogy ez nem igaz. Ez az egyik. A másik, hogy ha azt mondod, hogy nem bíztál meg egy bankot a tárgyalásokkal, az még nem jelent semmit” – mondta.

Erre válaszolta azt Lévy a Campaignek, hogy Sorrell baromságokat beszél, de ezt sem hagyta szó nélkül Sorrell. „Maurice tipikusan egyenes válasza kitér a lényeges kérdés elől. Tárgyalt a Rotchildokkal a befektetésről, vagy az IPG-vel, vagy nem?"

Az sajnos egyik cikkből sem derül ki, hogy azon túl, hogy Sorrelnek fájna egy ilyen holding létrejötte a WPP árnyékában, vajon miért is ne történhetne meg, vagyis van-e olyan szabályozási vagy etikai kérdés, ami miatt a Publicis ne tehetne ajánlatot az IPG-ért.

Sorrell és Lévy először 2003-ban ütközött össze, amikor a WPP a Publicis elől happolta el 266 millió fontért a Cordiant Communications ügynökségcsoportot (akkor ebbe tartozott a Saatchi & Saatchi és a ZenithOptimedia is). A Cordiantnak ráadásul 25 százalékos részesedése volt a Zenithben, amit a Publicis korábban 75 millió fontért a WPP-től vásárolt meg. Így az a helyzet állt elő, hogy a WPP a Cordianton keresztül lényegében 25 százalékos tulajdont szerzett vissza egy olyan cégben, amit korábban eladott a Publicisnek.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A McCann Stockholm megtalálta a módját, hogy a gyerekek önszántukból operába akarjanak menni. Persze volt benne egy kis trükk.

Az eddigi öt főkategória listája új szekciókkal bővült. A nevezési határidő: június 4.

A jövőben a márka nem fog olyan modellekkel sem együttműködni, akik nem hajlandók az igazi arcukat mutatni.

A szakember a magyarországi Nespresso vezetői székéből érkezik.

A frissítés bevezetésének szükségessége, valamint mindkét oldal reakciója érthető.

hirdetés
hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók