hirdetés
hirdetés
hirdetés

Lévy szerint Sorrell egy barom

Nyilatkozatháború robbanhat ki sir Martin Sorrell, a WPP csoport feje és Maurice Lévy, a Publicis vezére között, miután Sorrell azzal vádolta meg Lévyt, hogy részvényeket akar vásárolni az Interpublicban azért, hogy az ő mozgási lehetőségeit szűkítse. Lévy erre azt mondta, hogy „Martin nagyon gyakran mond baromságokat”. 

hirdetés

Egy régi háború robbanhat ki újra sir Martin Sorrell, a WPP csoport feje és Maurice Lévy, a Publicis vezére között, miután Sorrell azzal vádolta meg a Publicist, hogy részvényeket akar venni a például a McCann Ericksont és az Initiative-et is tulajdonló Interpublic Groupban (IPG) csak azért, hogy az ő pozícióját gyengítsék. Maurice Lévy annyit mondott a Campaignek, hogy „Martin gyakran mond baromságokat” – írja a lap.

Még pénteken írta meg a Financial Times Alphaville blogja, hogy piaci pletykák szerint a Publicis bizonyos bankok bevonásával 6 milliárd dolláros ajánlatot akar tenni az Interpublic csoportban való tulajdonrészért. Az nem világos, hogy teljes vagy részleges tulajdonvásárlásról lenne szó (az IPG éves forgalma ennél nagyobb), mindenesetre egy ilyen fúzió a WPP hegemóniáját alaposan megingathatná. A Publicis azonban postafordultával tagadta, hogy bármilyen ajánlatot is készülne tenni az IPG-ért, semmilyen tárgyalásokat nem folytattak, ahogy azt is leszögezték, hogy korábban sem voltak részvényesek az IPG-ben.

Sorrell erre a hivatalos nyilatkozatra így válaszolt: „Nagyon óvatosan kell kezelnünk a Publicis állítását, ugyanis a tetteiknél érdekesebb, hogy mit nem mondanak el. Én kételkednék az igazságtartalmában, mert a Publicis csak azt mondta el, hogy nem volt semmilyen kapcsolata az IPG-vel, de azt nem mondják el, hogy mikor nem. Tényleg azt állítják, hogy soha nem tárgyaltak az IPG-vel? Tudjuk, hogy ez nem igaz. Ez az egyik. A másik, hogy ha azt mondod, hogy nem bíztál meg egy bankot a tárgyalásokkal, az még nem jelent semmit” – mondta.

Erre válaszolta azt Lévy a Campaignek, hogy Sorrell baromságokat beszél, de ezt sem hagyta szó nélkül Sorrell. „Maurice tipikusan egyenes válasza kitér a lényeges kérdés elől. Tárgyalt a Rotchildokkal a befektetésről, vagy az IPG-vel, vagy nem?"

Az sajnos egyik cikkből sem derül ki, hogy azon túl, hogy Sorrelnek fájna egy ilyen holding létrejötte a WPP árnyékában, vajon miért is ne történhetne meg, vagyis van-e olyan szabályozási vagy etikai kérdés, ami miatt a Publicis ne tehetne ajánlatot az IPG-ért.

Sorrell és Lévy először 2003-ban ütközött össze, amikor a WPP a Publicis elől happolta el 266 millió fontért a Cordiant Communications ügynökségcsoportot (akkor ebbe tartozott a Saatchi & Saatchi és a ZenithOptimedia is). A Cordiantnak ráadásul 25 százalékos részesedése volt a Zenithben, amit a Publicis korábban 75 millió fontért a WPP-től vásárolt meg. Így az a helyzet állt elő, hogy a WPP a Cordianton keresztül lényegében 25 százalékos tulajdont szerzett vissza egy olyan cégben, amit korábban eladott a Publicisnek.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az aktivitással a cég arra akarja emlékeztetni a vásárlókat, hogy a Lego több egy sima játékgyárnál.

Az új arculat mellett a hirdetők is új lehetőségekkel találkozhatnak. 

A lakásfejlesztő vállalat először indított televíziós kampányt.

A Wieden & Kennedy New York váltja a DDB által három éve létrehozott dedikált ügynökséget, miközben a W&K Portland tovább dolgozik a KFC-n.

100 millió fontos bevétel után. Ez kevesebb, mint amennyit egy magánszemély évi 120 ezer fontos fizetés után adózik le.

hirdetés
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.