hirdetés
hirdetés
hirdetés

Küszöbön a GfK-TNS egyesülés - gigász a magyar piacon is?

Nyilvánosságra hozták a TNS és a GfK egyesülési terveit: a hónapok óta készülő megállapodás értelmében a világ második legnagyobb piackutatója jönne létre a Nielsen mögött. Magyarországon is számos szektorban válna kiemelkedő szereplővé a közös cég, de nem véletlen a feltételes mód: egyelőre maradtak kérdőjelek, miután a TNS részvényesei abban bíznak, inkább a WPP reklám-óriáscsoport vásárolja fel a vállalatot.
hirdetés
"GfK és TNS: egyenlő felek egyesülése" - ezzel a címmel hozta nyilvánosságra kedden a két érintett fél annak az összeolvadásnak a részleteit, amelyről már hónapok óta folytak a tárgyalások. A brit, illetve német székhelyű hálózatok egyesülésével létrejövő GfK-TNS a világ második legnagyobb piackutató cége lenne az amerikai Nielsen mögött.

Mindkét cég erős a világ egy-egy feltörekvő piaci zónájában és azzal érvelnek részvényeseiknek, hogy az iparágra jellemző öt százalékos növekedési rátát jelentősen túlszárnyalnák erőik egyesítésével, az eddig csak a cégek egyike által kínált szolgáltatások globális értékesítésével. A GfK és a TNS ugyanakkor külön-külön is meghaladta ezt az értéket 2008 első negyedévében, és a Financial Times szerdai cikke szerint azóta tovább folytatódott a bővülés az előző évi számokhoz képest. Az év végéig befejezni tervezett egyesülés kapcsán pedig nem csak a bevételek növekedéséről, de 76 millió angol fontosra (22 milliárd forint) becsült költségmegtakarításról is szó van, noha a GfK tulajdonosai ígéretet kaptak arra, hogy - legalábbis Németországban - nem elbocsátásokkal indul a közös munka.

Globálisan a TNS, itthon a GfK az erős szereplő
A Financial Times összegzése szerint a TNS elsősorban az ázsiai piacokon, a GfK pedig Közép- és Kelet-Európában mondhat magáénak jó pozíciókat. Magyarországon is a GfK erősebb az egyesülést lényegében irányító TNS-nél: a kétmilliárdosra becsült forgalmú cég (Forrás: Manager Magazin, 2007. május) mindenképpen dobogós, a Szonda és az ACNielsen mellett. A TNS-sel való egyesülés révén tovább növekedne a GfK amúgy is jelentős súlya az egyedi kutatások piacán, és egy cégbe kerülne például a TNS magyarországi média-kutatócége, a TNS Media Intelligence és a GfK eddig a Szondával közös Nemzeti Médiaanalízis felmérése is.

Az összeolvadás után a GfK-TNS globális központja Londonban, német alközpontja Nürnbergben lenne, a német elnök, Hajo Riesenbeck és az angol ügyvezető, David Lowden kerülne a cég élére. Azt még nem tudni, hogy a régóta készülő egyesülés Magyarországon milyen szervezeti változásokkal járna: egyelőre a két érintett vállalat hazai munkatársai is a nyilvános bejelentésekből tájékozódnak, és nem nyilatkoztak az ügylet várható hazai következményeiről. A GfK német központjának sajtóosztálya cikkünk megjelenéséig nem válaszolt arra a kérdésre, született-e döntés arról, hogy a GfK erős térségének számító közép-európai országokban, így Magyarországon hogyan állna fel a közös cég és annak vezetősége.

A részvényesek kezében a döntés
Egyelőre az összeolvadással kapcsolatban marad a feltételes mód: a Financial Times szerdai híre szerint mielőtt a TNS részvényesei is áldásukat adnák a számukra azonnali nyereség helyett inkább ígéreteket hozó ügyletre, a brit WPP csoport felé kacsingatnak. A világ vezető reklámholdingjai közé tartozó cég a GfK/TNS közös terveiről szóló első hírek óta már két ajánlatot is tett a - GfK nélküli - TNS-re, legutóbb május közepén 996 millió fontról, azaz csaknem 350 milliárd forintról. Ezt azonban kevesellték a részvényesek, akik most egy újabb, legalább 1,2 milliárd fontos ajánlatot várnak - a Financial Times által megkérdezett elemzők szerint nem ok nélkül.

A világelső Nielsen - amit pedig a GfK felvásárlásával hoztak korábban hírbe - ugyanakkor már hetekkel ezelőtt egyértelművé tette: nem kívánja megfúrni az egyesülést, miután a GfK és a TNS otthonos terepének számító fogyasztói panelek és egyedi kutatások nem szerepelnek stratégiája fókuszában. A négymilliárd forintosra becsült (Forrás: Manager Magazin, 2007. május) bevételével a 14 milliárdos magyar piacot is vezető Nielsen főképp a márkás termékek kereskedelmének auditjában utazik.
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Az oldal online divatáruházak kínálatát aggregálja.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés