hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kgfb - még az idén megszűnhet az éves kampány

Az éves kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampányidőszak az aránytalanul megugró adminisztrációs terhek és a túlzottan leszorított tarifák miatt szálka a magyar biztosítók szemében, ezért több éve egyeztetnek a kormánnyal a kgfb liberalizációja, és a kampányidőszak megszüntetése érdekében. A Pénzügyminisztérium (PM) a napokban jelentette be, hogy megfontolják a biztosítók javaslatait, így a kampány akár már az idén elmaradhat.
hirdetés
Mint arról a sajtó beszámolt, a PM felvetette annak a lehetőségét, hogy még az idén megváltoztatják a kgfb-kampányok rendszerét. A jelenlegi érvényben lévő gyakorlat szerint a biztosítók kommunikációjában a novemberi hónap hagyományosan a kgfb szolgáltatásoké: ekkor van ugyanis lehetőségük a gépkocsi-tulajdonosoknak arra, hogy eldöntsék, meghosszabbítják-e meglévő szerződésüket, vagy új szolgáltató után néznek.

Ez a választási időszak jellemzően fölerősíti a biztosítók kommunikációját, szinte az összes hazai biztosító beszáll a nagy téttel zajló, jellemzően árversenybe. A tavaly év végi kampányok között a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) jogsértést is észlelt: négymillió forint bírságot szabott ki a Generali-Providencia Biztosítóra, miután a felügyeleti szerv kivetnivalókat talált a biztosító kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) hirdetésében.

A kgfb-helyzettel a biztosítók nem elégedettek. Kertész Fruzsina, a Groupama Biztosító Nem-életbiztosítási Igazgatóság termékmenedzsere lapunknak elmondta, a vállalat – több biztosítóval együtt - az utóbbi két évben már többször is jelezte a PM felé azon igényét, hogy szükség volna a kgfb liberalizálására. „Amely egy logikus lépés volna – fogalmazott a szakember, mert az autós társadalom egyre intenzívebben törekszik a „legolcsóbb” kgfb biztosítás megkötésére, mely egyre nagyobb mértékű vándorlást eredményez. Ez mind a biztosítók, mind az alkuszok adminisztrációs terheit nagymértékben megnöveli, ami veszélyezteti a gépjárművek biztosítottságát, az ügyfél elégedettséget” – ismertette a fő problémát Kertész Fruzsina.

Ertl Pál, az Uniqa igazgatósági tagja a rendszer egy másik, a biztosítók számára hátrányos vonását emelte ki.

A szakember szerint fontos szempont, hogy a hosszútávú kiszámíthatóság mellett a rendszer  az autótulajdonosok számára is átlátható legyen, a díjak kockázatarányosak legyenek és egy egészséges verseny alakuljon ki. „A jelenlegi rendszer több szempontból nem ilyen” – fogalmazott Ertl Pál.  „Jó példa a cascóbiztosítások rendszere, ahol mind az általános szerződési feltételek, mind a tarifarendszer teljesen liberalizált. Jól működő verseny van, a biztosítók szabadon alakítják díjaikat, figyelve a versenytársak lépéseire, azon fáradozva, hogy minél vonzóbb konstrukciókat dolgozzanak ki, valamint olyan szolgáltatásaik legyenek, amelyek vonzóbbak a versenytársakénál. Egy ilyen teljesen liberalizált rendszer tudná a legjobban szolgálni az autósok érdekét. A jelenlegi kampány mesterséges feltételeket teremt, olyan költségekbe kényszeríti bele a versengő biztosítókat, amelyeket egy egészséges verseny esetében nem vállalnának” – mondta a szakember, hangsúlyozva: „Ez olyan veszélyes átlagdíj-csökkenéshez vezethet, ami hosszútávon senkinek sem az érdeke.”

A kiutat ebből a helyzetből első körben a kötött biztosítási év eltörlése jelenthetné, természetesen a tarifahirdetések megtartása mellett. A Groupama álláspontja szerint a kgfb-t szabályozó kormányrendelet jövőbemutató átdolgozására van legnagyobb szükség.

A módosítás folyamatától függ, hogy mikor történhet meg a váltás, a szakember szerint a legvalószínűbb az, hogy legkorábban 2010-ben kerül csak erre sor.

Ertl Pál optimistább ebben a kérdésben, szerinte elkötelezett jogalkotói szándék esetén reális esély lehet arra, hogy már az idén elmaradjon a kgfb-kampány.
A kampány egész évre való eloszlása miatt azonban nagyobb marketingköltség-megtakarításra nem lehet számítani, legfeljebb a kampány utáni váltáshullám elmaradása könnyíthet majd az adminisztrációs költségeken.

Mint arról már beszámoltunk a TNS adatai szerint tavaly az egész autóbiztosítási szegmensben októberben  304 millió forintot, novemberben pedig összesen egymilliárd 127 millió forintot költöttek el reklámra a biztosítók; az október-novemberben illetve november hónapban a legtöbbet költők listáján az Allianz vezetett, amit az Uniqa és a Magyar Posta követett.

Kérdéseinkkel megkerestük a PM-et is, a minisztériumnál azonban nem kívántak nyilatkozni lapunknak az ügyben.
Tófalvy Tamás, kultúrakutató, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Csúszik az engedélyezési folyamat, de idén még jók vagyunk.

Stáb nélkül, teljesen egyedül kellett lefotóznia magát.

A távmunkában dolgozó kommunikációs dolgozók számára. Mindkettő használata ingyenes.

Nem tudták azonosítani az emberi méltóság megsértésének tényálladékát a kormánypárti hírtelevízió anyagában.

Az edzőtermek zárva, a kültéri sportolás tűrt, de nem támogatott, és vannak, akik ennek ellenére sem adják fel. 

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!

hirdetés
hirdetés