hirdetés
hirdetés
hirdetés

GVH - milliós bírság bankoknak

A bankok hitelkártya termékeivel kapcsolatban piactisztítási céllal indított vizsgálatsorozat során újabb bankoknak kell büntetést fizetniük. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az OTP után most a K&H-ra, az Erste Bankra és a Citibankra sújtott le megtévesztő reklámozás miatt.
hirdetés
A K&H-t 15 millió, az Erste Bankot kétmillió, a Citibankot pedig 20 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a GVH. A pénzintézeteket azért marasztalta el a versenyhivatal, mert nem adtak megfelelő tájékoztatást ügyfeleinek arról, hogy milyen feltételekkel használhatják kamatmentesen hitelkártyájukat.

Ezért a problémáért a GVH egyébként már büntetett: tavaly ősszel az OTP Bankot százmillió forintos bírsággal sújtotta. A döntés ellen az OTP a bíróságnál fellebbezett, a Fővárosi Bíróság azonban első fokon helybenhagyta a GVH döntését.

A versenyhivatal szerint a hitelkártya kamatmentes használatáról a fogyasztók csak akkor kapnak reális képet, ha a banki tájékoztatás egyértelműen és pontosan tartalmazza, egyebek mellett azt, hogy a kamatmentesség kizárólag a kártyával történő vásárlásokra vonatkozik, készpénzfelvételre nem, valamint a teljes tartozás fizetési határidőre történő megfizetése szükséges.

A GVH úgy véli, hogy ha a bank a kamatmentes időtartam hosszáról tájékoztatást ad - például „akár 45 napig kamatmentes” -, akkor a fogyasztónak tudnia kell, hogy a 45 nap csak akkor teljesül, ha az elszámolási időszak első napján vásárol a hitelkártyájával.

A K&H 2003 áprilisától, az Erste bank 2005 novemberétől , Citibank pedig 2002 márciusától adott megtévesztő információkat reklámjaiban a hitelkártyák kamatmentes használatáról.

Mint megtudtuk, a többi bank sem ússza meg a GVH vizsgálódását, a most lezárt ügyeken túl a Budapest Bank, a Cetelem Bank, a CIB Bank, az MKB Bank, valamint a Raiffeisen Bank ellen folyik eljárás.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A HP-nak rendezett videó a képernyőfüggőség helyett az ünnep megélésére buzdít.

What a time to be alive! – mondaná a művelt angol.

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés