hirdetés
hirdetés
hirdetés

GVH - milliós bírság bankoknak

A bankok hitelkártya termékeivel kapcsolatban piactisztítási céllal indított vizsgálatsorozat során újabb bankoknak kell büntetést fizetniük. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az OTP után most a K&H-ra, az Erste Bankra és a Citibankra sújtott le megtévesztő reklámozás miatt.
hirdetés
A K&H-t 15 millió, az Erste Bankot kétmillió, a Citibankot pedig 20 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a GVH. A pénzintézeteket azért marasztalta el a versenyhivatal, mert nem adtak megfelelő tájékoztatást ügyfeleinek arról, hogy milyen feltételekkel használhatják kamatmentesen hitelkártyájukat.

Ezért a problémáért a GVH egyébként már büntetett: tavaly ősszel az OTP Bankot százmillió forintos bírsággal sújtotta. A döntés ellen az OTP a bíróságnál fellebbezett, a Fővárosi Bíróság azonban első fokon helybenhagyta a GVH döntését.

A versenyhivatal szerint a hitelkártya kamatmentes használatáról a fogyasztók csak akkor kapnak reális képet, ha a banki tájékoztatás egyértelműen és pontosan tartalmazza, egyebek mellett azt, hogy a kamatmentesség kizárólag a kártyával történő vásárlásokra vonatkozik, készpénzfelvételre nem, valamint a teljes tartozás fizetési határidőre történő megfizetése szükséges.

A GVH úgy véli, hogy ha a bank a kamatmentes időtartam hosszáról tájékoztatást ad - például „akár 45 napig kamatmentes” -, akkor a fogyasztónak tudnia kell, hogy a 45 nap csak akkor teljesül, ha az elszámolási időszak első napján vásárol a hitelkártyájával.

A K&H 2003 áprilisától, az Erste bank 2005 novemberétől , Citibank pedig 2002 márciusától adott megtévesztő információkat reklámjaiban a hitelkártyák kamatmentes használatáról.

Mint megtudtuk, a többi bank sem ússza meg a GVH vizsgálódását, a most lezárt ügyeken túl a Budapest Bank, a Cetelem Bank, a CIB Bank, az MKB Bank, valamint a Raiffeisen Bank ellen folyik eljárás.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Google, a Design Terminal és a IVSZ támogatásával 2020-ban létrejött szervezet már várja a hazai vállalkozások válaszait.

Az Egyesült Királyságban pedig már több időt töltenek el a videós platformon a userek, mint a Facebookon.

A TheHut.com Ltd. ezen kívül valótlan, vásárlásra sürgető üzenetekkel is borzolta a GVH idegeit.

Szinkronszínészként és csatornák hangjaként is sokat lehetett hallani, a legutóbbi időkben a Retro Rádió, az AMC és a Best FM hivatalos hangja volt.

A cég ügyfelei számára is elérhetők a videós platform hirdetési felületei.

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

hirdetés
hirdetés