hirdetés
hirdetés
hirdetés

GVH - milliós bírság bankoknak

A bankok hitelkártya termékeivel kapcsolatban piactisztítási céllal indított vizsgálatsorozat során újabb bankoknak kell büntetést fizetniük. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az OTP után most a K&H-ra, az Erste Bankra és a Citibankra sújtott le megtévesztő reklámozás miatt.
hirdetés
A K&H-t 15 millió, az Erste Bankot kétmillió, a Citibankot pedig 20 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a GVH. A pénzintézeteket azért marasztalta el a versenyhivatal, mert nem adtak megfelelő tájékoztatást ügyfeleinek arról, hogy milyen feltételekkel használhatják kamatmentesen hitelkártyájukat.

Ezért a problémáért a GVH egyébként már büntetett: tavaly ősszel az OTP Bankot százmillió forintos bírsággal sújtotta. A döntés ellen az OTP a bíróságnál fellebbezett, a Fővárosi Bíróság azonban első fokon helybenhagyta a GVH döntését.

A versenyhivatal szerint a hitelkártya kamatmentes használatáról a fogyasztók csak akkor kapnak reális képet, ha a banki tájékoztatás egyértelműen és pontosan tartalmazza, egyebek mellett azt, hogy a kamatmentesség kizárólag a kártyával történő vásárlásokra vonatkozik, készpénzfelvételre nem, valamint a teljes tartozás fizetési határidőre történő megfizetése szükséges.

A GVH úgy véli, hogy ha a bank a kamatmentes időtartam hosszáról tájékoztatást ad - például „akár 45 napig kamatmentes” -, akkor a fogyasztónak tudnia kell, hogy a 45 nap csak akkor teljesül, ha az elszámolási időszak első napján vásárol a hitelkártyájával.

A K&H 2003 áprilisától, az Erste bank 2005 novemberétől , Citibank pedig 2002 márciusától adott megtévesztő információkat reklámjaiban a hitelkártyák kamatmentes használatáról.

Mint megtudtuk, a többi bank sem ússza meg a GVH vizsgálódását, a most lezárt ügyeken túl a Budapest Bank, a Cetelem Bank, a CIB Bank, az MKB Bank, valamint a Raiffeisen Bank ellen folyik eljárás.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés