hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egyharmadával nőtt a WPP profitja

Közzétette pénteken előzetes 2010-es pénzügyi eredményeit a világ legnagyobb ügynökségi holdingja, a WPP csoport. Eszerint a cégcsoport jól van, árbevétele és nyeresége is nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A tőzsdén mégis esett az árfolyama.

hirdetés

8,68 milliárdról 7,4 százalékkal, 9,33 milliárd fontra emelkedett a dublini központú WPP csoport árbevétele a tavalyi évben – jól sikerült tehát a többek között az Ogilvy, a Y&R, a Grey reklámügynökségeket és a Hill & Knowlton pr-ügynökséget is tulajdonló cégcsoport tavalyi éve a múlt hét pénteken közzétett előzetes pénzügyi jelentés szerint. Az adózás előtti nyereség (EBITDA) az ismertetett eredmények alapján a 2009-es 1,02 milliárd fontról 2010-ben 1,23 milliárdra, az adózott nyereség pedig 437 millió fontról 34 százalékkal 586 millióra nőtt. 2011-re a WPP öt százalékos organikus – azaz a felvásárlásokat, cégeladásokat és árfolyamváltozások hatását kiszűrő – növekedést vár.

A kedvező eredményeket főképp az év második felének köszönheti a WPP, 2010 harmadik negyedévében ugyanis 7,5, a negyedik negyedévben pedig 8,5 százalék volt a cégcsoport organikus árbevétel-emelkedése. A növekedést elsősorban az újra magához térő amerikai reklámpiac, a gyors ázsiai és dél-amerikai bővülés és a brit reklámpiac további erősödése hozta – indokolja egy közleményben a WPP. A bővülés a 2011. januári eredmények szerint folytatódik: az év első hónapjában nyolc százalék felett nőtt a cégcsoport forgalma.

Bár a WPP túlszárnyalta a Bloomberg elemzői által korábban 9,23 milliárd fontra becsült 2010-es árbevételt, a cégcsoport sikereit árnyalja, hogy versenytársai 2010 utolsó negyedévében még ennél is jobban tudták növelni árbevételeiket: a BBC tudósítása szerint az Omnicom csoprt tíz, a Publicis pedig 12,5 százalékos forgalomnövekedésről számolt be ebben a három hónapban. Mint azt a Világgazdaság írja, a WPP idei évre vonatkozó prognózisa meglehetősen el is rontotta a befektetők hangulatát: pénteken délelőtt a WPP árfolyama több mint másfél százalékot esett a londoni kereskedésben.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Liverpool nem egy város, hanem egy külön ország, külön szabályokkal.

Megunták a hamis IKEA-pólókat, előálltak egy saját kollekcióval.

Gyerek- és sportcsatornák is bekerülnek a kínálatba.

Egy digitális eseménysorozattal kötik össze a debreceni és budapesti dolgozókat. 

A Vertical Cinema címet kapó film egy dublőrről szól, aki krimiben, kalandfilmben és musicalben is megállja a helyét.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés