hirdetés
hirdetés
hirdetés

Csúnyán hajba kapott Martin Sorrell és a WPP

Sorrell még WPP-vezérigazgatóként kinézett megvételre egy céget, most megvenné magának, de a WPP perrel fenyeget. Kérdés, hogy jogosan-e.

hirdetés

Valószínűleg nem lehetett a legbarátibb Sir Martin Sorrell távozása a WPP reklámügynökségi holding éléről. Erről a leléptetés viharos gyorsasága, és az is árulkodik, hogy a WPP csak kis összegű visszaélésről írt akkori közleményében. Közben nyilvánosságra került egy állítás, miszerint a 70-es éveiben járó Sorrell az elmúlt években vállalati pénzből fizetett prostituáltakat (a vádat nyilvánvalóan tagadta). A WPP egyébként a belső vizsgálatot leállította, miután Sorrell bejelentette, hogy nyugdíjba vonul.

Erről szonban láthatólag szó sem volt, Sorrell a frissen alapított S4 Capital élén tovább működik az üzleti életben, ki is nézett magának egy amszterdami székhelyű digitális gyártócéget, a MediaMonksot, a tárgyalások „előrehaladott állapotban" vannak. A WPP azonban ennek hallatára besokallt, és állítólag levelet küldött Sorrell ügyvédjének, a Lewis Silkin ügyvédi irodának, amiben perrel fenyegetőzött, ha az S4 Capital nem áll vételi szándékától - írta a Guardian.

Bizalmas információval él vissza?

Ezt arra alapozzák, hogy Sorrell a WPP-től való lelépésekor aláírt egy nyilatkozatot, amelyben megígéri, hogy vezérigazgatóként szerzett értesüléseit nem hozza nyilvánosságra, illetve azokkal nem él vissza. Márpedig a WPP szerint Sorrell még bőven a holding vezérigazgatója volt, amikor kinézte megvételre a MediaMonksot, a jelenlegi vételi szándék pedig megsérti a WPP-vel kötött megállapodását.

Sir Martin Sorrell

Sorrell egyébként nyakasságával nemcsak egy pert húzhat a nyakára, hanem eleshet attól a 26 millió fonttól, amellyel a WPP feltételesen tartozik neki, az ötéves vezérigazgatói ösztönző program (ennek lényege az volt, hogy ha a WPP jól teljesít, akkor Sorrell is jól jár) során eddig ki nem fizetett járandóság formájában.

A WPP egyszer már elállt a vételi szándéktól

A WPP egyébként nem kommentálta a Guardian ezen értesülését, Sorrell ügyvédje viszont elismerte, hogy kaptak ilyet, illetve azt is elmondta, hogy válaszlevelet is küldtek, amelyben vitatják a WPP vádjainak jogosságát. A WPP nem erősítette meg, hogy kaptak ilyen levelet, de egy névtelen forrás állítólag azt mondta, hogy a válaszlevél nem másította meg a WPP igazgatóságának elhatározását, hogy eltérítsék Sorrellt az akvizíciótól.

Az Adweeknek két névtelen forrás is azt állította, hogy a WPP valóban gondolkodott a MediaMonks megvásárlásán még 2017 nyarán, azonban ettől végül elálltak - még bőven Sorrell vezérigazgatósága alatt. Az a tény, hogy a WPP végül nem mozdult rá a cégre, vitathatóvá teszi a cég fent vázolt érvelését, hiszen Sorrell egy, a WPP-től független vállalat élén akarja megszerezni a MediaMonksot, majd egy évvel később. Igaz ez (mármint a függetlenség) még akkor is, ha Sorrell - távozásától függetlenül - továbbra is jelentős részvényese maradt a WPP-nek.

(forrás: The Guardian, Adweek.com, Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Shutterstock tizenötéves születésnapját stockfotóinak remake-jeivel ünnepelte.

Parászka Boróka nyerte a júniusi Minőségi Újságírásért díjat.

Tökéletesen leképezi azt, mit gondol a fél világ a két elnök közti csúcstalálkozóról.

A mindig jól értesült filmes szaklap, a Variety emlegeti a versenyszekció esélyesei között a Sunsetet.

hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés