hirdetés
hirdetés
hirdetés

Botrány! A Kreatív a bulvárban dagonyázik

Mennyien szoktunk rá a Mónika-showra? Mit köszönhetünk Zámbó Jimmynek? Hogyan hozhat ki egy márka a legtöbbet a bulvármédiából? Konferenciát szervez a Kreatív média- és reklámszakmai portál és magazin a bulvár térhódításáról. 

A bulvár megítélése nagyon ellentmondásos a hazai médiaiparban. A magát értelmiségnek tekintő kör általában lesajnálóan, egy-egy médiatermék rossz minőségére utalva használja ezt a megnevezést és azt próbálja bizonygatni, távol áll a könnyed műfajtól. Eközben az olvasottsági, nézettségi adatok azt mutatják, az utóbbi tíz évben gyakorlatilag a teljes médiapiacot átrendezte a bulvár. Az online média térhódításával a tabloid műfaj jellegzetes feldolgozásmódja, a magát komolynak nevező médiumoknál is megjelent. Éppen ezért magát sodorja üzletileg nehéz helyzetbe az a márka- vagy médiatulajdonos, aki nem ismeri meg a bulvár sajátos logikáját.

A Kreatív Bulvár & Business konferenciája elsősorban marketingeseknek, médiatervezőknek és médiacégek vezetőinek szól, de a média működése iránt érdeklődőknek is hasznos lehet.

Mit nézünk? Hogy hirdessünk?

Hogyan nőtt a bulvár tematika fogyasztása az elmúlt 5-10 évben és mely márkák és cégek használták ki a leginkább a bulvárban rejlő lehetőségeket? A konferencia első felében az olvasói és a hirdetői trendeket mutatjuk be, Melles Katalin, Kovács Márton és Máth András előadásában.

Szó lesz arról is, hogyan használhatja ki egy márka a leginkább a könnyed műfajú médiatartalmat, Lenkei Anikó, a Allianz marketingigazgatója személyes pozitív és negatív tapasztalatain keresztül ad tanácsot marketingeseknek.

A termékelhelyezés vajon mi?

A hamarosan elfogadott médiatörvény várhatóan engedélyezi a tévéműsorokban a termékelhelyezést és lazul a műsorszponzoráció, a márkázott tartalom szabályozása is. Milyen jogi szabályok vonatkoznak erre a kommunikációra? Milyen lehetőségei vannak a márkáknak? Erről beszél majd Kaszó Klára az RTL Klub jogi vezetője, valamint gyakorlati példákat mutatnak be médiaügynökségi vezetők.

Mire jó egy celeb?

Sok márka sztárokkal népszerűsíti termékeit. Mit hozhat egy celeb egy brand számára? Milyen veszélyforrások vannak? Hogyan érje el egy márka, hogy egy híresség úgy viselkedjen, hogy az jót tegyen a márkának? Hogyan kerülhet be egy cég a bulvármédiába pozitív kontextusban? Gyakorlati példákon keresztül beszél a témáról Rubin Kata, a Red Lemon vezetője és Gosztonyi Csaba, a Carbon Group feje.

Mit üzen a Velvet a Népszabadságnak?

Az online média alaposan elmosta a különbséget a magát szeriőznek tartó kiadványok és a bulvármédia között. Minek köszönhető az online bulvárosodása? Mennyire veszítették el jelentőségüket a klasszikus médiamárkák? Milyen tartalomfogyasztási trend várható? Milyen szerepe van a „komoly” és a „bulvár” médiának a jövőben? A kérdésekről az Index egyik alapítója, Gerényi Gábor tart előadást.

Milyen vizuális világot teremtettek a tömegműsorok?

A kereskedelmi tévék megjelenése új vizuális világot teremtett. Milyenek a hazai valóságshow-k, a bulvárhíradók, és más kereskedelmi tévés tömegműsorokok? Milyen hatással van mindez a fogyasztókra? A magyar tévék bulvár arcáról Réz András esztéta beszél majd.

Merre halad a hazai bulvár?

A legfontosabb hazai bulvármédiumok hosszú ideig a műfaj barátságosabb típusát importálták, az online médiában viszont az utóbbi időben megjelent az élesebb, a sztárok magánéletébe jobban belemászó irányzat is. Mekkora a létjogosultsága az egyik vagy másik stílusnak? Milyen esélyei vannak az online bulvárnak? Milyen hazai jövő előtt áll a műfaj? A kérdésről a legnagyobb hazai bulvármédiumok vezetői beszélgetnek: Hajdú Péter, a Tv2-n futó Frizbi házigazdája, Körmendi Gábor, a Juj.hu alapítója, Murányi Marcell a Blikk főszerkesztője és Pallagi Ferenc, a Bors főszerkesztője.

A konferencián szó lesz még a bulvármagazinok alaptípusairól, a Tv2 sztárépítési praktikáiról, a Blikk márka felépítéséről, továbbá a politikai és a bulvármédia viszonyáról is.

A Bulvár & Business részletes programja elérhető itt!

(forrás: Kreatív Online)

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A zenészlét pszichológiáját kutató professzor és norvég előadókat a világhírig segítő menedzser is a Budapest Showcase Hub vendége lesz.

Nyelvleckéknek álcázott kampányt indított a székesfehérvári sörfőzde, a Hübris, hogy bizonyítsák, mindenki megtanulhat sörül.

Az óvszermárka a Red nevű, nemi betegségek megelőzését célzó, társadalmi célú üzenetet közvetítő kampányához kereste a partnerét.

Visszatér az üdítő csomagolására Fido Dido.

Smashing Pumpkins, The Clash, UB40 - a múltba révednek, és a felszabadult zenehallgatásra buzdítanak a cég új kültéri plakátjai.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés