hirdetés
hirdetés
hirdetés

Állam perel be egy gyógyszergyárat

Az Egyesült Államok északkeleti szövetségi állama, New Hampshire egy gyógyszergyár ellen indít pert, mert reklámjaiban a cég nem hívta fel a figyelmet arra, hogy egyik gyógyszere függőséget okoz.

hirdetés

Az Egyesült Államokban gyakran használt OxyContin nevű fájdalomcsillapítót gyártó Purdue Pharma gyógyszergyár ellen indít pert a főállamügyész. A cég az MTI tudósítója szerint agresszív marketinggel reklámozza termékét, és többszöri figyelmeztetés ellenére sem hangsúlyozta eléggé a gyógyszer mellékhatásait: azt például, hogy narkotikumtartalma függőséget okoz. (Ez a magyarok számára talán meglepően hangozhat, hiszen nálunk sokkal szigorúbb az ezzel kapcsolatos szabályozás, eleve csak vény nélkül kérhető gyógyszereket lehet reklámozni, de az Egyesült Államok szabályozása sokkal megengedőbb, ráadásul államonként változik.)

A New Hampshire-i főállamügyész polgári bejelentés után indította meg kedden az eljárást. A panasz szerint reklámjaiban a cég túlhangsúlyozta az OxyContin hatékonyságát, és azt állította, hogy csaknem lehetetlen függővé válni tőle, az ismertté vált eseteket pedig elhallgatta.

New Hampshire az MTI szerint a kábítószer-függőség által leginkább sújtott szövetségi állam az Egyesült Államokban. A főállamügyész hivatala jelenleg mintegy féltucat gyógyszergyár ügyében vizsgálódik. Az illetékesek áttekintik az elmúlt két év gyógyszerreklámjait. Az elmúlt két évben nőtt meg ugyanis ugrásszerűen az ópiátfüggők száma, illetve New Hampshire-ben 2016-ban csaknem ötszáz ember halt bele drogtúladagolásba.

Ann Rice, New Hampshire helyettes államügyésze kedd este azt nyilatkozta: „ha le akarjuk győzni ezt a járványt, akkor el kell érnünk, hogy ne legyenek új kábítószerfüggők. Ennek egyik módja az, ha biztosítjuk, hogy ezeket a függést okozó, rendkívül veszélyes gyógyszereket megfelelő módon forgalmazzák, úgy, hogy nem kisebbítik mellékhatásaikat és nem túlozzák el előnyeiket".

A Purdue Pharma - amelynek központja New Jerseyben van - közleményben visszautasította a vádakat, bár a cég szóvivője hozzátette: a gyártó elkötelezett abban, hogy megoldást találjon a problémára.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Beni az Iskolakezdés együtt! segélyakciót támogatja.

Bemutatjuk Trackmant, a vagány Vágányembert, akit szakmai zsűri választott ki!

Egymilliárd dollárt szánnak rá jövőre, és elsőre tíz showműsort inditanak vagy vásárolnak meg.

A Hégető Honorka-díjra szeptember 15-ig lehet nevezni.

Hogy működésük megfeleljen az EU új adatvédelmi törvény szabályozásának.

hirdetés

Képzés marketingeseknek, akik tömegeket szeretnének megszólítani, de közvetlen, bizalmas formában, személyre szólóan. Enter!Digital a neoval szeptember 14-én.

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Nevezési határidő: szeptember 8.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 15.

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.

hirdetés
hirdetés