hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Plusnál és Match-nál vizsgálódott a GVH

A Plus és a Match is megtévesztette a fogyasztókat – derült ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatából. A megtévesztő leárazások miatt azonban csak az előbbi üzletláncra szabtak ki pénzbírságot.
hirdetés

A GVH a Plus és a Match akciótartási gyakorlatát vizsgálta a közelmúltban és megállapította, hogy mindkét üzletlánc megtévesztette a fogyasztóit, mert az akciós termékek egy részét már a leárazás első napján sem lehetett megvásárolni üzleteikben.

Plus
A versenyhivatal az országszerte 174 üzlettel rendelkező Plus Élelmiszer Diszkont idén január 1-je és február 29-e között meghirdetett akcióját vizsgálta, méghozzá azt, hogy a nem élelmiszer termékekkel kapcsolatban megfelelően tájékoztatta-e a fogyasztókat. Végül kiderült, hogy a közel kétmillió példányban terjesztett, az interneten és plakátokon is közzétett tájékoztatással szemben egyes akciós termékek nem minden üzletben voltak elérhetőek az akció első napjától kezdve. A Plus azt sem biztosította, hogy néhány üzlete ne irreálisan alacsony indulókészlettel vágjon bele a leárazásba.

A GVH mindezek miatt ötmillió forintos bírságot szabott ki. Súlyosító körülmény volt, hogy a Plus a piac jelentős szereplője, jogsértő tájékoztatásai pedig széles fogyasztói körhöz jutottak el a két hónap alatt. Enyhítő volt viszont, hogy a vállalkozás nem vitatta a jogsértést és az eljárás során együttműködött a GVH-val.

Match
A hivatal az országban 124 üzlettel rendelkező Csemege Match tavaly április 11-e és július 3-a közötti akcióit vizsgálta. Itt is hasonló volt a probléma, mint a Plusnál, az egyes termékeket néhány boltban az akció első napján nem lehetett megvásárolni, és az is problémás volt, hogy más termékeket viszont egy-egy boltban az akció egy-egy napján nem az előre meghirdetett árakon lehetett megvásárolni.

Ezzel a magatartással a Csemege-Match megtévesztette a fogyasztóit, de mégsem kapott bírságot, mivel „az akciókban érintett termékek és üzletek számához mérten csekély jelentőségű jogsértést követett el”. A GVH-nál az is számított, hogy a Match boltjai jellemzően a települések központjában helyezkednek el, így kisebb az esélye annak, hogy a megtévesztő reklámoknak becsalogató hatása lett volna a vevőkre. Ilyen esetben ugyanis a fogyasztók jelentős része a bolt elhelyezkedése és nem az akciós termékkör alapján dönt arról, hogy vásárol-e egy üzletben vagy sem.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A cél az új szlogen bevezetése, a hazai gyártás, illetve a márka és Szikszó város kapcsolatának tudatosítása.

De Bayer Zsolt fröcsögését és a Híradó sajátos szerkesztési gyakorlatát már nem büntette a Médiatanács.

Ezzel hívnák fel a figyelmet a korlátozások feloldása alkalmából, hogy élnek, és felkészültebbek, mint eddig bármikor.

A Blikk+Győző című formátumban a színész ismert emberekkel beszélget.

Indul az Art is Business Díj 2020, különböző kategóriákban jelölni és pályázni július 1. és szeptember 30. között lehet.

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés