hirdetés
hirdetés
hirdetés

A GVH az Electro Worldre is lecsapott

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szeptemberben hétről hétre újabb elmarasztalásokról és megbírságolásokról számol be, ezúttal az Electro World tavaly őszi akciójáért büntetett. Az áruházláncnak ötmilliót kell fizetnie azért, mert túl hamar fogytak el a kedvezménnyel kínált termékei.
hirdetés

A versenyhivatal az Electro World két tavalyi akcióját – az augusztus 21-től szeptember 2-ig illetve a szeptember 3-tól szeptember 16-ig tartó leárazásait – vizsgálta. Az áruházlánc az országosan terjesztett reklámújságjaiban tájékoztatta a fogyasztókat a kedvezményekről, ugyanakkor a lap utolsó oldalán apró betűkkel arra hívta fel a figyelmet, hogy az adott termékre vonatkozó akció csak a készlet erejéig érvényes.

A GVH vizsgálat során kiderült, hogy a két akcióban több olyan meghirdetett termék - LCD televízió, mobiltelefon, nyomtató - is akadt, amelyek nem voltak kaphatóak és voltak olyan cikkek is, amelyeket nem a meghirdetett kedvezmény alapján lehetett megvásárolni. A versenyhatóság szerint bár az Electro World a „készlet erejéig” hirdette meg a kedvezményeket, a felhívása ellenére az akciós időszakban a kedvező áron meghirdetett áruból fennálló készlethiány jogsértő lehet, ha az akció kezdetén nem érhető el a termék az áruházban, vagy az indulókészlet irreálisan alacsony.

Mivel az Electro World hirdetési újságjában több ízben is megtévesztette a fogyasztókat, a GVH ötmillió forintra bírságolta az áruházláncot. Az összeg kiszabásakor a versenyhatóság tekintetbe vette, hogy a jogsértés az akcióval érintett termékek és áruházak kis hányadát érintette, az Electro World a felmerülő készlethiányt utánszállítással pótolta.

Mint ismert, a GVH szeptemberben több eljárás végeredményét hozta nyilvánosságra: a Magyar Telekomot és a Rossmann-t szintén ötmillióra bírságolta, a Penny Marketet, valamint az A 1 Pharma és a Sandoz Hungária gyógyszercégeket egy-egymillió forintra.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Az országba hivatalosan nem léphet be külföldi a koronavírus miatt.

A szlovén kreatívipari rendezvényt 2021 őszére tolják. 

Milyen volt Orbán első, amerikai útja? Egy holland újságíró emlékezett vissza több útitársával együtt a közösen töltött napokra.

Omar Jimenez jogszerűen tudósított az összecsapások helyszínéről

Az Ad World Masters 200 ügynökégi vezetőt interjúvolt meg 55 országból, amely alapján a reklámpiac várakozásait vázolták fel. 

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés