hirdetés
hirdetés
hirdetés

A GVH az Electro Worldre is lecsapott

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szeptemberben hétről hétre újabb elmarasztalásokról és megbírságolásokról számol be, ezúttal az Electro World tavaly őszi akciójáért büntetett. Az áruházláncnak ötmilliót kell fizetnie azért, mert túl hamar fogytak el a kedvezménnyel kínált termékei.
hirdetés

A versenyhivatal az Electro World két tavalyi akcióját – az augusztus 21-től szeptember 2-ig illetve a szeptember 3-tól szeptember 16-ig tartó leárazásait – vizsgálta. Az áruházlánc az országosan terjesztett reklámújságjaiban tájékoztatta a fogyasztókat a kedvezményekről, ugyanakkor a lap utolsó oldalán apró betűkkel arra hívta fel a figyelmet, hogy az adott termékre vonatkozó akció csak a készlet erejéig érvényes.

A GVH vizsgálat során kiderült, hogy a két akcióban több olyan meghirdetett termék - LCD televízió, mobiltelefon, nyomtató - is akadt, amelyek nem voltak kaphatóak és voltak olyan cikkek is, amelyeket nem a meghirdetett kedvezmény alapján lehetett megvásárolni. A versenyhatóság szerint bár az Electro World a „készlet erejéig” hirdette meg a kedvezményeket, a felhívása ellenére az akciós időszakban a kedvező áron meghirdetett áruból fennálló készlethiány jogsértő lehet, ha az akció kezdetén nem érhető el a termék az áruházban, vagy az indulókészlet irreálisan alacsony.

Mivel az Electro World hirdetési újságjában több ízben is megtévesztette a fogyasztókat, a GVH ötmillió forintra bírságolta az áruházláncot. Az összeg kiszabásakor a versenyhatóság tekintetbe vette, hogy a jogsértés az akcióval érintett termékek és áruházak kis hányadát érintette, az Electro World a felmerülő készlethiányt utánszállítással pótolta.

Mint ismert, a GVH szeptemberben több eljárás végeredményét hozta nyilvánosságra: a Magyar Telekomot és a Rossmann-t szintén ötmillióra bírságolta, a Penny Marketet, valamint az A 1 Pharma és a Sandoz Hungária gyógyszercégeket egy-egymillió forintra.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A HP-nak rendezett videó a képernyőfüggőség helyett az ünnep megélésére buzdít.

What a time to be alive! – mondaná a művelt angol.

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés