hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Coca-Cola veri a Pepsit

Negyedéves jelentések az üdítőipari óriásokról. Dollármilliárdokkal nőtt a Cola profitja, estek a Pepsi részvényei.

hirdetés

Jelentősen nőttek a Coca-Cola bevételei a tavalyi évben, a növekedés eléri a 13 százalékot, ami 35,1 milliárd dollárt jelent. A társaság nettó nyeresége pedig a 2009-es 6,9 milliárd dollárról 11,8 milliárdra nőtt. A 2010-es utolsó negyedév különösen kiemelkedett, öt-hat év kihagyás után ismét minden jelentős piacán egyszerre tudta növelni értékesítését a Cola. Az árbevétel 40 százalékkal, 10,5 milliárd dollárra nőtt október-decemberben az egy évvel korábbihoz képest, ami jelentős részben annak köszönhető, hogy a vállalat októberben megvásárolta a termékeit csomagoló egyesült államokbeli vállalkozást.

A nettó nyereség 5,77 milliárd dollárra ugrott a 2009. negyedik negyedéves 1,54 milliárdról. Az értékesítés Észak-Amerikában nyolc százalékkal, Latin-Amerikában öt, Európában két (ebben nagy szerepe volt a Coke Zero utolsó negyedévben tapasztalt 15 százalékos forgalomnövekedésének), az eurázsiai és afrikai régióban 14, a csendes-óceáni térségben egy százalékkal bővült. A Coca-Cola vezetőségének saját becslése szerint a társaság növelte piaci részesedését az elmúlt év végén.

A Napi szerint ez volt az első gyorsjelentés, amelyben szerepelt a csomagoló divízió eredménye - az adatok azt mutatják, hogy érdemes volt házon belülre hozni ezt a tevékenységet. Tavaly a Pepsi is hasonlóan döntött, hogy csökkentse költségeit, gyorsítsa az innovációt és erősebb ellenőrzést szerezzen termékei piaci elosztása felett. A bevétel és a nyereség növekedésében szerepet játszott, hogy emelték az italok árát és többet adtak el a drágább termékekből - ez ellensúlyozta, hogy sok külföldi piacon nyomott áron kell forgalmazni a Coca-Colát.

Eközben a rivális Pepsi profitja 5 százalékkal csökkent a tavalyi utolsó három hónapban az egy évvel korábbihoz képes a költségek emelkedése miatt, de így is nagyobb lett a szakértői várakozásoknál. A cég adózott eredménye 1,37 milliárd dollár, egy részvényre 85 cent lett, az egy évvel korábbi 1,43 milliárd dollár, azaz részvényenként 90 cent után. Az egyszeri tételek nélkül számított részvényarányos adózott eredmény 1,05 dollár lett, az egy évvel korábbi 90 centtel szemben, és felülmúlta a szakértők által várt 1,04 dollárt. A decemberrel zárult negyedévben a cég eladásai 37 százalékkal 18,16 milliárd dollárra nőttek. A Wall Street-i elemzők csak 17,61 milliárd dollár vártak.

A cég árfolyama mindemellett csaknem két százalékot esett a New York-i értéktőzsde csütörtöki nyitását megelőző elektronikus kereskedésben, mivel a cég csökkentette éves eredményvárakozását a magas alapanyagárakra hivatkozva. A cég 7-8 százalékos emelkedést vár a tavalyi részvényenként 4,13 dollár után, míg a szakértők jelentőseb, 11 százalékos növekedéssel számoltak.

A Pepsi vezérigazgatója Hugh Johnston a CNBC-nek elmondta: a cég 8-9,5 százalékos nyersanyagár-emelkedéssel számol idén, ám ezt nem teljesen hárítják át a fogyasztókra. Összességében a társaság már csak 7-8 százalékos nyereségnövekedéssel számol a korábbi 11-12 százalékos várakozása helyett.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Nyelvleckéknek álcázott kampányt indított a székesfehérvári sörfőzde, a Hübris, hogy bizonyítsák, mindenki megtanulhat sörül.

Az óvszermárka a Red nevű, nemi betegségek megelőzését célzó, társadalmi célú üzenetet közvetítő kampányához kereste a partnerét.

Visszatér az üdítő csomagolására Fido Dido.

Smashing Pumpkins, The Clash, UB40 - a múltba révednek, és a felszabadult zenehallgatásra buzdítanak a cég új kültéri plakátjai.

Gera Marina Örök télben nyújtott alakítását, és a Trezor című tévéfilmet jelölték a rangos díjra.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés