hirdetés
hirdetés
hirdetés

30 milliárd forintos kötvénykibocsátás várható a TV2-nél

A Magyar Nemzeti Bank vállalati kötvényprogramjának részeként.

hirdetés

A TV2 Média Csoport Zrt. is részt vehet a Magyar Nemzeti Bank vállalati kötvényprogramjában, amelynek keretében a tévétársaság 30 milliárd forintnyi kötvényt bocsáthat ki – írja a Portfolio.hu.

A TV2 Média Csoport kötvénye B+ besorolást kapott a Scope Ratings hitelminősítőtől, amely egyben az MNB miminumelvárása is a programban való részvételre. Azt egyelőre nem tudni, hogy mekkora a TV2-kötvények várható átlaghozama, ahogy az sem, hogy mikorra tervezik a kötvényaukció időpontját.

A Portfolio.hu szerint a Scope az alábbi pozitívumokat emelte ki:

  • A TV2 vezető szerepe a magyarországi műsorszolgáltató piacon, a szpothirdetések terén a TV2 piaci része 37 százalékos volt, amely 20 milliárd forint bevételt hozott nekik egy „koncentrált piacon".
  • A cég erős költségkontrollja lehetővé teszi 30 százalék fölötti operatív marzs elérését (az operatív marzs röviden a cég működési eredményének és az árbevételnek a hányadosa, nem tartalmazza a kamatkiadásokat, a fizetett adót és az egyéb rendkívüli költségeket). A TV2-nek 2018-ban 39,1 milliárd forintos bevétel mellett sok év után először sikerült adózás után nyereséget elérnie, ez tavaly 1,68 milliárd forint volt. A Scope szerint a TV2 a következő években is fenn tudja tartani „magas profitabilitást".
  • A kötvénykibocsátásból származó pénzzel a TV2 kiválthatja meglévő hiteleit (2017-ben az MKB Bank kínálta meg a TV2-t egy 13,5 milliárd forintos hitellel), ezáltal csökkentheti működési költségeit. „friss forrás abban is segít, hogy a TV2 több hazai készítésű műsort és sorozatot gyártson, és ezzel is erősítse piaci pozícióját" – írja a Portfolio.

A Scope negatívumként emelte ki, hogy a magyar tévés piac erősen limitált, a társaság portfóliója pedig koncentrált. A TV2 profitabilitása ingadozó (volatilis), és nagyban függ a tartalomszolgáltatókal folytatott egyezkedésektől. A Scope attól is tart, hogy a TV2 agresszív pénzügyi tervei miatt a cég megduplázhatja bruttó adósságállományát.

 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Bejelentették: várható az új arculat és a b2b-profil további erősítése is 2020-ban.

Úgy volt, hogy nem lesz hivatalos mörcs karácsonyra, de aztán észhet tért a cég.

Az árnyalat hivatalosan persze nem a kólásdobozról kapta a nevét, hanem nemes egyszerűséggel „klasszikus kéknek” hívják.

Robert De Niro saját gyűjteményének darabjait is felajálotta a könyvhöz.

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

hirdetés
hirdetés