hirdetés
hirdetés
hirdetés

100 emberétől válik meg a Buzzfeed

A cicás és "Ezt nem fogod elhinni..." típusú kontentek koronázatlan királya, a Buzzfeed, amely emellett viszont több fontos tényfeltáró munka közlője is (például a macedón fiataloknak az amerikai elnökválasztást jelentősen befolyásoló, pusztán haszonszerzés céljából létrehozott kamu alt-rightos honlapjainak feltárása is hozzájuk köthető) nem zárt túl jó évet 2017-ben: pénzügyi eredményeik messze elmaradtak a tervektől, a vállalat emiatt elküldi dolgozóinak 6 százalékát. Körülbelül 100 embert érint a döntés - írja a Recode.

hirdetés

A leépítések mellett a 2014-ben igazolt digitális hirdetési igazgató, Greg Coleman is távozik a Buzzfeedtől. A vállalat egyébként ugyanarra panaszkodik, mint nagyon sok digitális médiacég: a hirdetők főleg a Google-ön és a Facebookon költik el a digitális büdzséjük java részét.

Jonah Peretti vezérigazgató a dolgozóknak szóló levelében 2017-et a "transzformáció évének" írta le, és szerinte "drámaian nőtt" a vállalat. A Wall Street Journal által előásott adatok szerint ugyanakkor ez éppenséggel nem igaz: a Buzzfeed az üzleti terveihez képest 15-20 százalékkal kevesebb bevételt ért el idén (eddig), a befektetők és a részvényesek pedig aggódnak a cég költségstrukúrája miatt.

Peretti levelében azt írta, hogy a leépítés az Egyesült Államokban az üzleti oldalt, míg az Egyesült Királyságban az üzleti és a szerkesztői oldalt is érinti. Azt ígérte, hogy teljesen átformálják jövőre az üzleti csapatot, hogy diverzifikálják a bevételi forrásokat, és jobban elszakadjanak az eddigi legfontosabb üzletáguktól, a natívtól.

Peretti memóját ide kattintva lehet elolvasni.

A nyitókép forrása: moovstock / 123RF Stock fotó

(forrás: recode)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Három évig dolgoztak együtt, a Mito váltja őket.

A Central European Startup Awards egyetemi partnere lett az iskola.

A telekommunikációs szolgáltató átnevezte a hazugságvizsgálót.

Mostantól szombaton is hallható az "egyik legkarakteresebb műsor".

A Vermis összeszedte, mi minősül reklámnak és mit kell tennie egy véleményvezérnek.

hirdetés

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Hosszabbított nevezési határidő: 12.15.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

hirdetés
hirdetés