hirdetés
hirdetés
hirdetés

Rossz lenne, ha az esélyesek nyernének

Kihirdették a cannes-i reklámfesztivál esélyeseit. Nem estünk hanyatt tőlük, de van, amelyiket nagyon irigyeljük. De azok nem is reklámok.

hirdetés

Az első nap meglepetése, hogy Bob Garfield dél-amerikai kávéültetvényesnek öltözött. Öltönyének elviselhetetlenül nyolcvanas évekbeli szabása és vajszíne ugyanúgy utalhat mélységesen rossz ízlésre, ahogy a fluortomizós kreatívok buksijának megsimogatására. Ez az ember 2007-ben kitöltötte a nagy kreatívszelvényt Cannes előtt, majd két hét múlva telitalálata lett a film királykategóriában. Nem mintha nagy történet lenne, de ez általában senkinek sem szokott sikerülni. Két évvel később Garfield a reklámfesztivált ledorongozó hírhedt nyilatkozatában, - amire David Lubars, a zsűri elnöke (BBDO WW) kénytelen volt videóüzenetben reagálni, azt mondta, hogy minden díjat adjanak oda a Crispinnek a Whopper Sacrifice-ért, és hétfőn mindenki menjen haza, mert nincs mit ünnepelni. Nem vagyok benne biztos, hogy a zsűri nem ezért buktatta meg a Crispint 2009-ben és dobott oda egy aranyat médiakategóriában. Garfield idén nem jósolt.

Eközben a Leo Burnett huszonnégy éve hobbiból indult nagy előzetes megmondásából egy külön médiafelület fejlődött ki. Korábban sokszor érte a vád a Leo Burnettet, hogy a maguk felé hajlik a kezük a jóslatoknál, lévén, hogy csak saját szakembereikkel mondatták meg a jövőt. A Cannes Predictions-t aztán tavaly világméretű nyilatkozóoldallá változtatták, majd az így összegyűjtött tapasztalatokat nyújtották át a médiának. Tavaly a 40 kiválasztott kampány összesen 90 díjat nyert Cannes-ban. Az összes megnyerhető 15 Grand Prix-ből 11-et tartalmazott a lista. Nem rossz találati arány.

Ahogy elnézzük az esélyeseket, egyelőre nem esett le az állunk. Legalábbis az ötletektől nem. Nehéz lenyelnünk, hogy a nálunk többnyire ultrabalos ijfúcsapatok és nyomi pr-ügynökségek által lealázott flashmob műfaja 2011-ben esélyes lehet bármire, márpedig a T-Mobile Welcome backje nem csak úgy esélyes, hanem gigaesélyes itt. Aztán van slow motion technikával készített ünnepelt szpot, amely technikáról 2008-ban már azt írtuk, hogy még pár ilyen, és unni fogjuk. A Carlton sörmárkának készített reklám legalább kicsit humoros. De csak kicsit. Az épületvilágítással játszó show sem olyan fergeteges ötlet, a Target Kaleidoscopic Fashion Espectacular eseményében annyi az érdekes, hogy ugyanaz a csapat csinálta, amely a Daft Punk fénytechnikájáért is felel.

T-mobile 

 

Carlton

Target

Idén erős trendnek érezzük a nagy elbeszéléseket, az epikus történeteket is. Hogy például rögtön elsírjuk magunkat, itt van a Shangri LA Hotels szállodaláncnak készített szpot, amiben a zimankóban a fenyvesekben összecsukló vándort a köréje telepedett farkasok mentik meg a fagyhaláltól. Aztán itt van a Gatorade Replay programsorozata, amely során olyan legendás kosárlabda, hoki és baseball-meccseket játszanak újra húsz-harminc évvel később, amikben valami drámai fordulat, vagy a sípszó után megadott pont döntöttek a mérkőzésekről. Ez annyira amerikai történet, amennyire csak lehet. A Puma After Hours Athlete akciója a fiatal working class heróknak állítana emléket, míg a Chrysler a kipusztuló félben lévő Detroitnak. Ez utóbbi a szerző szívét megdobogtatja, de nyerni nem fog.

Chrysler

Shangri LA Hotels

Puma

Gatorade

Azt jó megállapítani, hogy amibe tényleg nagyon sok pénzt beleöltek, az legalább valóban grandiózusra és jóra sikerült. A Heineken The Entrance-ja, vagy a Nike Write the Future-jeannak ellenére szuperesélyesek, hogy nem különösebben erős ötletek, ráadásul a Nike kampányértéke is elég kétséges volt. A Diesel Island igazán pofásra lett megcsinálva, csak sajnos semmi önirónia nincs benne, így nem lehet annak örülni, hogy a hipszterekből dollármilliárdokat kereső cég egy hipszteralázó kampánnyal nyert. Sajnos nem egy right now coat. A bébirépás kampány viszont épp a gyökkettőségével lephet meg mindenkit, nem is annyira sötét ló a bébirépaevést menőnek beállító kampány.

Nike

Heineken

Diesel Island

Muszáj viszont kiemelnünk olyan projekteket, amiknek nem sok köze van a reklámokhoz. Kezdjük a Volkswagen Fun Theoryjának tavalyi etapjával (minden korábbi projektet nagyon szerettünk tőlük). A traffipaxra épülő Speed Camera Lottery ráadásul fogyasztói ötletre valósult meg, ami külön jófejség a Volkswagentől és a stockholmi DDB-től. Még nagyobb királyság lenne, ha a díjátadón az ötletgazda is átvehetné a díjat. De nem ez volt a legjobb dolog szerintünk, hanem a netes Oscar, a Webby Awards ítészei szerint az év embere, Watson. Watson az IBM mesterséges intelligenciájú szuperszámítógépe, amely a Jeopardy nevű amerikai vetélkedőben vitézkedett. A projekten két évig bábáskodott, és az ötletben aktívan részt vett az Ogilvy & Mather New York, Watson brandelése, kommunikációja, személyisége szerintünk nagydíjat fog kapni.

Ugyanígy megérdemelne egy aranyat a Google és az Arcade Fire együttes The Wilderness Downtown munkája, amely a Google Maps-re épül, és szintén a Google-től a személyes kedvenc Chrome Speed Tests sorozat. A Rio de Janeirói The World Biggest Hug-ja pr- kategóriában nyilván megkerülhetetlen lesz (a brazil újságírókollégák is imádkoznak érte és hisznek benne), míg a személyiségi jogokat védő Metallic Ink Undertones, valamint a Save as WWF a karitatív/jogvédő lelkületű zsűritagokat fogja díjadásra sarkallni. Mindkettő elég jó ötlet egyébként.

Speed Camera

Watson

Chrome Speed Tests

Google – Arcade Fire

Carinho de Verdade

Amandement Metallic Ink Undertones

WWF

A cukiságot idén az IKEA Cats-je, valamint a Volkswagen The Force-sza hozza, és csak remélni tudjuk, hogy a cicás szpot csak azért nem kap díjat, mert az IKEA lett az év hirdetője Cannes-ban.

The Force

IKEA Cats

Nehéz megmondani, hogy a Leo Burnett esélyesei közé magyar, vagy magyarok által készített reklám beférhetett volna-e, ha ismerik. Most nagyot fogunk mondani, de azt gondoljuk, hogy az Ogilvy German Style-ja mindenképp. Nem ismerjük a teljes mezőnyt, de a vetítésekről visszatérő Esther és Noémi azt mondták, hogy nagyon gyengék, a zsűri kedvence pedig a sokrétű és szerintünk túlhajtott Decode Jay-Z with Bing a Droga5-tól.

German Style

Jó lenne tudni, hogy Garfield mit gondol az idei évi esélyesekről. Alighanem valami olyasmit mondana, hogy ez egy nagy szar. Miközben ez a cikk íródott, a hátunk mögötti kivetítőn Garfield szájából olyan szavak hangzottak el, hogy shit, assholes és fuck. Majd amikor bejött a sajtószobába, a legyek is elkussoltak. Pedig mosolygott.

A teljes listát itt lehet megnézni. Holnap visszatérünk a személyes kedvenceinkkel. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

Négyféle csokit olvasztott össze egy táblába az édességgyár, és ezzel nem csak azokra gondolnak, akik Gombóc Artúr nyomdokain járva, minden csokoládét imádnak.

Lassan teljes az idei filmfesztivál programja, és már összeállt a nemzetközi zsűri is.

Őry Eszter két barátjával hozta létre az ArtNeszt, a képzőművészeti ügynökséget.

Urbán Zsolt a HírTV vendége volt, ahol a CBA csak az apropót adta, valójában a fő témát a #loveislove kampány szolgáltatta.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés