hirdetés
hirdetés
hirdetés

Eredmény a cannes-i Youtube-versenyeken

Két Youtube-verseny eredményét is kihirdették a vasárnap induló cannes-i reklámfesztivál előtt. A fiataloknak szóló Young Lions 48 Hour Ad Contest körüli kifogásokat elhallgatja a sajtóközlemény, a Kreatív Online többször feltett kérdéseire sem válaszoltak.

hirdetés

Kihirdették a június 19-én, vasárnap induló cannes-i nemzetközi reklámfesztivál két Youtube-versenyének nyerteseit. A Good Work nevű versenyen öt helyezést osztottak ki, míg a Young Lions 48 Hour Ad Contestnek két nyertese is volt, amellyel kapcsolatban egy magyar nevező a Facebook-oldalunkon panaszkodott, illetve a fesztivál Youtube-profiljának üzenőfalán más nevezők is számos problémát jeleztek a verseny, számukra nem tiszta lebonyolítása és az időközben megváltoztatott szabályok miatt.

Rosszul kommunikáltak

Az eredetileg tervezett eredményhirdetés napja május 31-én lett volna. Azonban anélkül, hogy a hivatalos eredményről bárki értesítést kapott volna, a Cannes Lions csatornáján megjelent az első két helyezett videója, amit nem sokkal később eltávolítottak. Akik addig látták a kiválasztott kettőt, nagyon éles kritikát fogalmaztak meg az eredménnyel kapcsolatban. Az egyik díjazott munkánál az ötlet hiányát, illetve a brief félreértését kifogásolták, a másiknál pedig azt, hogy nagyon sokszor elhasznált ötletet lőtt el a nyertes újra. Ilyen vádak egyébként a két korábbi verseny során is elhangoztak.

Szintén sok induló hozzászólása alapján az derült ki, hogy a versenykiírással ellentétben a nézettséget mégsem vették figyelembe a shortlistre kerülésnél, sok olyan került be a döntőbe, amelynek kisebb volt a nézettsége mint azoknak, amelyek kimaradtak a döntőből. Mindezek mellett az indulók bizonytalanságát és az összeesküvés-elméletet keresők vélt vagy valós igazságát csak növelte, hogy a fesztiválszervezők hivatalosan sokáig semmit nem reagáltak, és egy hete is csupán annyit írtak ki a Youtube-ra, hogy a nyertes munkák eltávolításának oka, hogy szeretnék felvenni a kapcsolatot az alkotókkal és tisztázni a személyazonosságukat.

A Kreatív Online kétszer kereste meg e-mailben a fesztivál pr-vezetőjét, Amanda Benfellt a problémával kapcsolatban, de egyszer sem kaptunk választ tőle. A hivatalos eredmény bejelentése végül ma tőle érkezett.

A Young Lions 48 Hour Ad Contest nyertes munkái:

Simon Friedlander, junior copywriter, DDB Sydney

R. Venkatraman, creative director, Creativeland Asia

Az idén harmadszor megrendezett 48 Hours Ad Contestre 18 és 28 év közötti kreatívok jelentkezhettek, akiknek a Save the Children karitatív szervezet számára kellett reklámszpotokat, vírusvideókat készíteniük. A versenyre több száz nevezés érkezett, a két nyertes pedig egyrészt teljes ellátásban részesül Cannes-ban, valamint Team Youtube néven indulhatnak a fesztivál Young Lions filmes versenyén.

Magyarországot Szita Melinda és Nagy Gergely fogják képviselni a Young Lions versenyen, akik a MAKSZ hazai előválogatóját a Nem vagyunk kíváncsiak szpottal megnyerték. Ezzel a munkával a Young Lions-ön is esélyesek lennének.

A Cannes Good Work nyertesei

Dw-lOTEOft0
yJ6zELeDBYQ
nYrA22Ea6pU
c8wLmEL0XDE
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Nyelvleckéknek álcázott kampányt indított a székesfehérvári sörfőzde, a Hübris, hogy bizonyítsák, mindenki megtanulhat sörül.

Az óvszermárka a Red nevű, nemi betegségek megelőzését célzó, társadalmi célú üzenetet közvetítő kampányához kereste a partnerét.

Visszatér az üdítő csomagolására Fido Dido.

Smashing Pumpkins, The Clash, UB40 - a múltba révednek, és a felszabadult zenehallgatásra buzdítanak a cég új kültéri plakátjai.

Gera Marina Örök télben nyújtott alakítását, és a Trezor című tévéfilmet jelölték a rangos díjra.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés