hirdetés
hirdetés
hirdetés

Cannes-ban felesleges bármit feltételezni

A cannes-i fesztivál helyszínén kerestük meg az egyik bronz oroszlánt nyerő csapatot, a Young & Rubicam magyar különítményét. Aczél László (AL) ügyvezetővel, Falvay László (FL) kreatívigazgatóval és Galácz Karolina (GK) helyettes kreatívigazgatóval beszélgettünk. Falvay Lászlóval legutóbb fél éve készítettem interjút, aminek a zárszavai azok voltak, hogy szeretnének egy cannes-i oroszlánt.

hirdetés

Milyen érzés, hogy teljesült a vágyatok?

Falvay László: Vége, jönnek a nyugdíjas évek!

Aczél László: Én nyitok egy éttermet, a Laci visszatér játékokat fejleszteni…

Galácz Karolina: …én pedig pihenek majd a tengerparton. (Mindhárman nevetnek.)

FL: De azért ezt még átbeszéljük a hétfői meetingen. Komolyra fordítva a szót: nagyon boldogok vagyunk. Viszont bíztunk abban, hogy a Lego-boltnak készített Visszaadott szobrok is nyerni fog valamit.

AL: Azt persze nem szabad elfelejteni, hogy 40 ezer nevezésről van szó, csak abban a kategóriában, ahol nyert a Házhoz jön a Mozi, ott volt háromezer nevezés. Lutri, ha valaki egy-két nevezéssel nyerni akar bármit is itt Cannes-ban.

FL: Négy shortlist és egy díj a nemzetközi kreatívigazgatónk szerint nagyon szép eredmény.

GK: A munkák 8 százaléka jut shortlistre, úgyhogy a shortlist is igazán értékes.

Szóval tulajdonképp nem ettől a munkától vártátok a nagyobb sikert, hanem a legóból készített Visszaadott szobroktól?

AL: Az eddigi nemzetközi visszajelzések miatt igen, hiszen azzal nyertünk aranyat a PIAF-on és nagydíjat a Golden Hammeren.

GK: Ezek alapján azt feltételeztük, hogy itt is ennek lehet a legnagyobb esélye, de legalább rájöttünk, hogy itt Cannes-ban felesleges bármit is feltételezni.

FL: Egyébként a Y&R-hálózat kreatív vezetőinek a Házhoz megy a mozi tetszett jobban. Egyébként is olyan ez kicsit, mint amikor van az embernek több gyereke, mindegyiket ugyanúgy szereti, és amikor nyer az egyik valamit, annak nagyon örül, de sajnálja kicsit a másikat, amelyik nem nyert.

Ha felesleges bármit feltételezni, akkor mi az a nevezési stratégia, amit követni érdemes a fesztiválokon?

GK: Hiába vannak előjelek, nem lehet felkészülni, hogy a zsűri hogyan, mi alapján értékeli az egyes munkákat. Tehát nem egy szuper anyagot, hanem legalább 3-4 esélyes munkát kell letenni az asztalra.

AL: És azokat sok helyre kell nevezni.

FL: Meghallgattuk egyébként a zsűritagok szemináriumát arról, hogy mi alapján értékelnek. Érdekes dolgokat mondtak, de olyan konkrétum nem hangzott el, ami nagyon erős támpontot adna.

Ez a második cannes-i oroszlánja az ügynökségnek.

AL: Igen, és hát az elsőre is nagyon büszkék voltunk, megmutattuk az ügyfeleknek, de hát azt mégiscsak 1997-ben nyertük, szóval nagyon örülök, hogy ezzel frissíthetjük fel az ügyfélprezentációinkat. Ráadásul nincs másik ügynökség itthon, akinek kettő lenne.

Nem egyszerre érkeztetek, és úgy tudom, a csapat egy része fent bulizott valahol a hegyen. Milyen parti volt?

AL: A Mcgarrybowen nevű ügynökség szervezte, főként amerikaiak voltak és rossz amerikai zenéket játszottak. De jól éreztem magam, mert a társaság és a hangulat is jó volt.

Mit terveztek még a hátralévő időben?

AL: Vasárnapig maradunk, megünnepeljük a díjat és megeszünk majd egy nagy homárt közösen.

GK: És megpróbálunk továbbra is sok előadásra beülni, mert itt tényleg lehet tanulni. Igyekszem minél több mindent magamba szívni.

FL: És még egy nagyon fontos programunk lesz: az eddigi napok alatt még nem mártóztam meg a tengerben, amit mindenképp pótolni szeretnék!

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Egy korábban visszahúzódóan kommuniláló német multi magyarországi leányával dolgoztak együtt egy évet. 

Nem elveszi a munkát, csak besegít, ha kell. 

Az 1997-ben kiadott, és azóta számtalan folytatást, no meg nemzetközi sikert maga mögött tudó Fallout című videojátékból készít sorozatot az Amazon.

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés