hirdetés
hirdetés
hirdetés

Cannes-ban felesleges bármit feltételezni

A cannes-i fesztivál helyszínén kerestük meg az egyik bronz oroszlánt nyerő csapatot, a Young & Rubicam magyar különítményét. Aczél László (AL) ügyvezetővel, Falvay László (FL) kreatívigazgatóval és Galácz Karolina (GK) helyettes kreatívigazgatóval beszélgettünk. Falvay Lászlóval legutóbb fél éve készítettem interjút, aminek a zárszavai azok voltak, hogy szeretnének egy cannes-i oroszlánt.

hirdetés

Milyen érzés, hogy teljesült a vágyatok?

Falvay László: Vége, jönnek a nyugdíjas évek!

Aczél László: Én nyitok egy éttermet, a Laci visszatér játékokat fejleszteni…

Galácz Karolina: …én pedig pihenek majd a tengerparton. (Mindhárman nevetnek.)

FL: De azért ezt még átbeszéljük a hétfői meetingen. Komolyra fordítva a szót: nagyon boldogok vagyunk. Viszont bíztunk abban, hogy a Lego-boltnak készített Visszaadott szobrok is nyerni fog valamit.

AL: Azt persze nem szabad elfelejteni, hogy 40 ezer nevezésről van szó, csak abban a kategóriában, ahol nyert a Házhoz jön a Mozi, ott volt háromezer nevezés. Lutri, ha valaki egy-két nevezéssel nyerni akar bármit is itt Cannes-ban.

FL: Négy shortlist és egy díj a nemzetközi kreatívigazgatónk szerint nagyon szép eredmény.

GK: A munkák 8 százaléka jut shortlistre, úgyhogy a shortlist is igazán értékes.

Szóval tulajdonképp nem ettől a munkától vártátok a nagyobb sikert, hanem a legóból készített Visszaadott szobroktól?

AL: Az eddigi nemzetközi visszajelzések miatt igen, hiszen azzal nyertünk aranyat a PIAF-on és nagydíjat a Golden Hammeren.

GK: Ezek alapján azt feltételeztük, hogy itt is ennek lehet a legnagyobb esélye, de legalább rájöttünk, hogy itt Cannes-ban felesleges bármit is feltételezni.

FL: Egyébként a Y&R-hálózat kreatív vezetőinek a Házhoz megy a mozi tetszett jobban. Egyébként is olyan ez kicsit, mint amikor van az embernek több gyereke, mindegyiket ugyanúgy szereti, és amikor nyer az egyik valamit, annak nagyon örül, de sajnálja kicsit a másikat, amelyik nem nyert.

Ha felesleges bármit feltételezni, akkor mi az a nevezési stratégia, amit követni érdemes a fesztiválokon?

GK: Hiába vannak előjelek, nem lehet felkészülni, hogy a zsűri hogyan, mi alapján értékeli az egyes munkákat. Tehát nem egy szuper anyagot, hanem legalább 3-4 esélyes munkát kell letenni az asztalra.

AL: És azokat sok helyre kell nevezni.

FL: Meghallgattuk egyébként a zsűritagok szemináriumát arról, hogy mi alapján értékelnek. Érdekes dolgokat mondtak, de olyan konkrétum nem hangzott el, ami nagyon erős támpontot adna.

Ez a második cannes-i oroszlánja az ügynökségnek.

AL: Igen, és hát az elsőre is nagyon büszkék voltunk, megmutattuk az ügyfeleknek, de hát azt mégiscsak 1997-ben nyertük, szóval nagyon örülök, hogy ezzel frissíthetjük fel az ügyfélprezentációinkat. Ráadásul nincs másik ügynökség itthon, akinek kettő lenne.

Nem egyszerre érkeztetek, és úgy tudom, a csapat egy része fent bulizott valahol a hegyen. Milyen parti volt?

AL: A Mcgarrybowen nevű ügynökség szervezte, főként amerikaiak voltak és rossz amerikai zenéket játszottak. De jól éreztem magam, mert a társaság és a hangulat is jó volt.

Mit terveztek még a hátralévő időben?

AL: Vasárnapig maradunk, megünnepeljük a díjat és megeszünk majd egy nagy homárt közösen.

GK: És megpróbálunk továbbra is sok előadásra beülni, mert itt tényleg lehet tanulni. Igyekszem minél több mindent magamba szívni.

FL: És még egy nagyon fontos programunk lesz: az eddigi napok alatt még nem mártóztam meg a tengerben, amit mindenképp pótolni szeretnék!

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Az idei díjkiosztót körkapcsolásos rendszerben rendezik meg több helyszínen.

A 2009 óta működő képzés szintet lépett.

Lesz mivel feldobni az egyre hidegebb estéket.

Összesen 117,71 milliárd forintról szól a Költségvetési Bizottság hétfőn beadott javaslata – írja a Telex.

Az október közepén megjelenő címkéket a győri RAW Agency tervezte.

2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

A szokatlan év ellenére idén is megüljük a legjobb tartalomalapú marketingmegoldások és a legjobb influenszer kampányok ünnepét. 2020. október 22. 20:00

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés