Egy napra Lilu volt a főnök a Blikknél

Évek óta hagyomány a Blikknél, hogy a nőnapi szám elkészítéséhez egy, a hazai médiában meghatározó szerepet betöltő nőt kérnek fel tiszteletbeli főszerkesztőnek. Idén Kovalcsik Ildikó, azaz Lilu volt az, aki egy napra átvette az irányítást a lapnál. Ennek kapcsán beszélgettünk vele fontos női témákról, a Cápák között című új műsoráról, illetve a család és a karrier összeegyeztetéséről. (X)

hirdetés

Mikor keresett meg a Blikk, és hogy fogadtad a felkérést?

Néhány hete kerestek meg, és nagyon örültem neki. Megtisztelő, hogy rám gondoltak, természetesen azonnal igent mondtam. Szerintem nagyon fontos, hogy rendszeresen bemutasson a lap erős nőket, és ezen a napon talán rá is lehet erősíteni erre.

Tudtad előre, hogyan szeretnéd megközelíteni ezt a feladatot, illetve milyen témákkal foglalkoznál szívesen a lapban?

Az előzetes egyeztetések alatt arról beszélgettünk, hogy jó volna olyan nőket bemutatni nőnap alkalmából, akik többféle terepen is megállják a helyüket, több fronton bizonyítanak. Olyan témákat kerestünk, amelyek a Blikknek is érdekesek, de nekem is fontosak, ami nem nehéz, hiszen a női témák egyébként is foglalkoztatnak.

A Keresem a családom című műsorod kapcsán többször felszólaltál a bántalmazott nők ügyében. Emellett milyen témákra szeretnéd még általánosságban felhívni a figyelmet?

Az ember általában azzal foglalkozik kiemelten, ami érinti. A Keresem a családom legtöbb epizódja kapcsán előkerült a családon belüli erőszak, így vált nekem is napról napra fontosabbá ez a téma. Most egy teljesen más élethelyzetben vagyok. Ismét anya leszek, és emellett dolgozom, ezért folyamatosan felmerül, hogy miért vállaltam el a Cápák között című új műsort, illetve az, hogy várandósan és majd friss anyukaként hogyan tudok dolgozni. Ez szintén érdekes női téma. Hiszen amellett, hogy készülök az anyaságra, továbbra is forgatok, vannak saját üzleti érdekeltségem, és van egy saját csapatom, akikért felelősséggel tartozom. El kell döntenem, hogy mik azok a dolgok, amik számomra fontosak, még ha az nem is ugyanaz, mint amit egy várandós nőtől elvár a társadalom. De én úgy vagyok vele, hogy mindenkinek a saját történetét kell írnia, és emiatt nem szabad ítélkezni mások felett. Ha valaki attól érzi magát boldognak, hogy az anyaságra koncentrál, akkor az az ő útja, ami egy nagyon tiszteletreméltó út! De vannak olyanok, akik nem családot, hanem valami másfajta dolgot szeretnének építeni.

Mára már hagyomány a Blikknél

2011 óta él a nőnapi hagyomány a Blikknél, miszerint március 8-án egy közismert hölgy kapja meg a főszerkesztő szerepét a bulvárlapnál. Várkonyi Andrea, Erős Antónia, Liptai Claudia, Eszenyi Enikő, Gaál Noémi, Jakupcsek Gabriella, Szabó Zsófi és Tatár Csilla után idén Lilu hagyja rajta kéznyomát a nőnapi lapszám tartalmán.

A napi pörgés minden vendéget magával ragad: a lapindító értekezleten véleményezik a másnapi számba tervezett témákat, részt vesznek a fotók kiválasztásában és önálló anyaggal is készülnek. Legtöbbször saját tapasztalataikról számolnak be arról, hogy milyen szerepekben, ambíciókkal, lehetőségekkel és korlátokkal néznek szembe a nők ma Magyarországon.

Ha már ez szóba került, miért vállaltad el a Cápák közöttet, ami egy üzleti showműsor?

Eszembe sem jutott nem elvállalni! Jól érzem magam a bőrömben, nem volt okom nemet mondani. Ez a műsor megint nagy szerelem, és szerintem nagyon jó lett. Teljesen más, mint amivel eddig foglalkoztam, de ez igazából jó, mert az új közegben új impulzusok érnek. Illetve nekem is vannak cégeim, amik fontos részei az életemnek, így tudok is kapcsolódni hozzá.

Tavaly több év blogolás után egy online szépségmagazint is indítottál Liluland címmel.

Nagyon régóta szerettem volna a blogolásnál komolyabb, profibb módon foglalkozni a szépség és a szépségápolás témájával. Ez most érett be, amihez kellett egy olyan társ, mint Máté Kriszta, akivel jól kiegészítjük egymást, illetve a blogolással töltött 5-6 év, hogy hitelesnek számítsak ebben a szektorban.

Azt a célt fogalmaztátok meg az induláskor, hogy „beszéljünk őszintén a szépségről”. Miért tartod ezt fontosnak?

Abból indultunk ki, hogy habár mindannyian mások vagyunk, vannak olyan szépségpraktikák, amelyek minden nő számára hasznosak, és vannak olyan témák is a szépségápolással, testtudattal kapcsolatban, amelyekről nem vagy nem szívesen beszélünk nyíltan. Pedig erre is szükség van ahhoz, elégedettek legyünk önmagunkkal. Szerintem azért is tudott ilyen hamar népszerű lenni az oldal és a YouTube-videóink, mert nagyon hasznos, gyakorlati dolgokról beszélünk, minden álszentség nélkül.

Ezek szerint elégedett vagy azzal, ahol most, kevesebb mint egy évvel az indulás után tart a Liluland?

Nagyon! Sokkal hamarabb beindult, mint ahogy gondoltam volna. Tudtam, hogy jó lesz, mert nagyon klassz csapattal dolgozunk együtt, de azt hittem, hosszabb időbe telik majd felépíteni. Nagyon hamar tényező lett a magazin, és saját kis közösség épül rá annak ellenére, hogy elég speciális témával foglalkozunk.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.